قیمت واقعی ماهی قرمز | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت واقعی ماهی قرمز

با نزدیک شدن به نوروز ۹۴، بازار ماهی قرمز سفره‌های هفت سین ایرانیان هم رنگ بوی دیگری به خود گرفته و هر قطعه ماهی قرمز بسته به اندازه آن هزار تا ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته باید به توصیه‌های مسئولان سازمان دامپزشکی در این زمینه توجه کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ماهی قرمز یا حوض یکی از زیباترین و نخستین ماهیانی است که به دست بشر اهلی شد و پس از پرورش و تکثیر گونه‌های مختلف آن در امپراطوری چین، ژاپن، اروپا، آمریکای شمالی و تمامی نقاط دنیا، هم اکنون بیش از ۱۰۰ واریته مختلف آن به جهانیان معرفی‌ شده است.

مرتضی افراسیابی، مدیرکل پرورش ماهیان آب شیرین سازمان شیلات نیز در این زمینه گفت: در سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیون قطعه انواع ماهی پرورشی در کشور تولید شد که سهم ماهی قرمز در این میان حدود ۳۰ میلیون قطعه بود. اما امسال میزان تولید ماهیان پرورشی به حدود ۲۰۰ میلیون قطعه رسید و تولید ماهی قرمز نیز به حدود ۴۰ میلیون قطعه افزایش یافت.

در این میان بازار ماهی قرمز در فاصله ۱۰ روز تا سال نو، داغ شده و هر قطعه ماهی بسته به اندازه آن هزار تا ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، چرا به گفته مسئولان سازمان شیلات قیمت منطقی برای هر قطعه ماهی قرمز نهایتا ۲۰۰۰ تومان است.

اما همین ماهیان قرمز به ظاهر زینتی و زیبا می‌توانند در صورت رعایت نکردن اصول و نکات بهداشتی در خرید و نگهداری بیماری‌های باکتریایی قابل انتقالی برای انسان مانند عفونت های آئروموناسی، عفونت‌های فلاووباکتریایی، پزودوموناس فلوروسنس، عفونت‌های ادواردزیلایی، یرسینیوز، عفونت‌های نوکاردیایی، سل ماهی، انواع ویبریوها و استرپتوکوکوزیس به ارمغان بیاورند که البته بر اساس پایش‌ها و گزارش‌های سازمان دامپزشکی از روند پرورش و تکثیر این گونه ماهیان زینتی تا کنون گزارش های مستدلی از وقوع این بیماری ها در ماهیان قرمز گزارش نشده است.

البته همواره در همین ایام توصیه‌هایی از سوی مسئولان سازمان شیلات و دامپزشکی برای چگونگی انتخاب ماهی قرمز سالم و بهداشتی مطرح می‌شود که می‌توان به خرید از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی به جای فروشندگانی که ماهی‌ها را به صورت متراکم و در محل و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‌کنند، اشاره کرد.

همچنین ماهی قرمز باید دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و مردم باید از خرید ماهیان قرمزی که دارای علائم و نشانه‌هایی مانند باله‌های تاخورده و جمع شده، لکه‌های پنبه در اطراف دهان یا سطح بدن، زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری یا قرمز روی سطح بدن، لبه باله‌هایی خورده و سائیده شده، چشم‌های بیرون زده به صورت یکطرفه یا دوطرفه و پولک‌های ریخته هستند، خودداری کنند

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false