×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جلسه خصوصی ربیعی با طیب‌نیا؛ مزد کارگران ۲۶۰ هزار تومان افزایش‌ می‌یابد؟

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه افزایش ۲۶۰ هزار تومانی مورد توافق اعضای شورای عالی کار است اما اختلاف نظر سر فرمول وجود دارد گفت: فرمول افزایش ۲۶۰ هزار تومانی مزد ۹۴ فردا شب در جلسه شورا مشخص می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،   هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تنها دلیل به نتیجه نرسیدن جلسه روز گذشته شورا نداشتن فرمول ترکیبی مشخص در جلسه بود گفت: دولت و کارفرما پذیرفته اند که دستمزد کارگران عقب ماندگی مزدی دارد، به همین دلیل با توجه به آمار و ارقامی که وزارتخانه محاسبه کرده است به این نتیجه رسیدند که افزایش ۲۶۰ هزار تومانی دستمزد معقول است.

 وی ادامه داد: کارگران با ارائه آمار و ارقام در جلسه شورای عالی کار اثبات کردند که بدون استدلال نمی‌گویند زندگی کارگران همواره از نرخ تورم عقب بوده است و از آنجایی که قشر کارگر عقب ماندگی مزدی دارد، افزایش حقوق کارگران مطابق نرخ تورم مناسب نیست.

 ابوی با بیان اینکه هنوز حق مسکن کارگران که در جلسه شورای عالی کار از ماهیانه ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان بود درهیئت دولت به تصویب نرسیده است گفت: وزیر دیروز اعلام کردند که هنوز این مصوبه در هیئت دولت به تصویب نرسیده. اما به نظر می رسد نظر اعضای هئیت دولت نسبت به این میزان افزایش مثبت است.

 سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با تأکید بر اینکه یکشنبه ۲۴ اسفند ماه ساعت ۹ شب جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود افزود: یکی از گزینه ها در افزایش دستمزد، افزایش ۲۶۱ هزار تومانی در مجموع کل دستمزد سال ۹۴ است که تقریباً ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان به حقوق کارگران افزوده خواهد شد،که البته هنوز قطعی نشده است اما به عنوان یکی از سناریوها مطرح است.

 وی اظهار کرد: وزیر به کارگران قول دادند که افزایش حقوق با توجه به سبد معیشت کارگران باشد و پس از تفسیر شرایط دشوار اقتصادی کارگران نیز پذیرفتند. اکنون مقرر شده است وزیر رایزنی هایی را درباره بهبود معیشت کارگران و تصمیم گیری نهایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شنیده شده که وزیر کار قبل از جلسه فردا شب رایزنی‌هایی را با وزیر امور اقتصادی و دارایی بر سر فرمول افزایش دستمزد خواهد داشت. این در حالی است که طیب نیا و نعمت زاده وزرای اقتصاد و صنعت در جلسه دیروز شورای عالی کار غایب بوده و معاونان خود را فرستاده‌اند.

به نظر می رسد حداقل حقوق سال آینده بین ۲۰ تا۲۲ درصد افزایش  یابد. یعنی در صورت تصویب افزایش ۲۲ درصدی، حداقل مزد با رشد ۱۳۳ هزار و ۹۵۸ تومان به ۷۴۲ هزار و ۸۵۸ هزار تومان خواهد رسید و در صورت تصویب ۲۰درصد، حقوق کارگران با افزایش ۱۲۱ هزار و ۷۸۰ تومان به ۷۳۰ هزار و ۶۸۰ تومان می‌رسد و اگر افزایش ۲۱ درصدی تصویب شود حقوق امسال با ۱۲۷ هزار و ۸۶۹ تومان افزایش به ۷۳۶ هزار و ۷۶۹ تومان خواهد شد.

حال باید دید فرمول دولت برای جبران ما بقی این میزان تا ۲۶۰هزار تومان چیست و با توجه به افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن و افزاش ماهیانه ۱۵ هزار تومان به پایه سنوات، بن خواروبار را با توجه به گزینه های پیش رو به چه اندازه افزایش خواهند داد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false