×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هنرمندی که با شهادت به عنوان بالاترین هنر مردان خدا جاودانه شد

شهید 'غلامرضا کشتکار' بزرگی از قشر فرهنگیان و هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش از شهرستان دشتستان استان بوشهر بود که بعنوان تخریبچی در جبهه جنوب به خیل سعادتمندان پیوست.

به گزارش "چغادک نیوز"، این شهید هم زمان در چهار جبهه جهاد فی سبیل الله، تعلیم و تربیت،هنر متعهد و ورزش خوش درخشید که هنرمندی وی در عرصه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری حوزه تئاتر و نمایش باعث شد تا آثار بجا مانده از این شهید والامقام او را در سال ۱۳۹۲بعنوان شهید شاخص هنرمند کشوری معرفی کند.

شهید غلامرضا کشتکار در سال ۱۳۴۲ در خانواده‎ای مذهبی و متدین از پدری به نام حیدر و مادری به نام فاطمه فانوسی در روستای محروم چاه‎خانی از توابع شهرستان دشتستان متولد شد که با عشق به‎امام هشتم(ع) او را غلامرضا نامیدند.

وی تحصیلات ابتدایی خود را همراه با آموزش روخوانی قرآن در زادگاهش و دوره‎ی راهنمایی و دبیرستان را در مدارس شهید مدرس، شهید بهشتی و امام خمینی(ره) و مجتمع آموزشی رزمندگان اسلام شهر برازجان به پایان رسانید.

همزمان با تحصیل و آغاز جنگ تحمیلی عضو پایگاه مقاومت کربلا ی برازجان شد که پس از دو سال به عنوان فرمانده‎ پایگاه مقاومت اباعبدالله الحسین (ع) برازجان انتخاب شد و با پوشیدن لباس رزم بارها داوطلبانه به جبهه‎های نبرد نور علیه ظلمت رفت و در چندین عملیات شرکت کرد و درمیادین نبردمجروح شد.

وی پس از اخذ مدرک دیپلم درسال ۶۳موفّق به راه‎یابی به مرکز تربیّت معلّم «شهید رجایی» شیراز شد که پس از فراغت از تحصیل جهت خدمت به استان بوشهربرگشت.

در اول مهرماه سال ۱۳۶۵ از سوی اداره کلّ آموزش و پرورش استان به شهرستان محروم دیلم منتقل گردید و شغل مقدّس معلّمی را در مدرسه‎ی راهنمایی «هدایت» آن شهر، آغاز کرد.

وی پس از مدّت کوتاهی با برخوردهای متواضعانه و ارشادهای هدایت گرایانه‎ی خود در دل‎ دانش آموزان، کارمندان و مردم شهر جای گرفت و پس از یک سال اشتغال به ‎امر تعلیم و تربیّت در مدرسه‎ی راهنمایی هدایت دیلم به علت درخشش فراوان در رشته‎های مختلف تربیّتی، فرهنگی و هنری به عنوان معاون امور تربیّتی وپرورشی اداره آموزش وپرورش شهرستان دیلم منصوب شد.

او در زمینه‎ی ورزش نیز فعّالیّت چشمگیری داشت و از سال۱۳۵۸ تا زمان شهادتش عضو باشگاه ورزشی دخانیات شهرستان دشتستان بود. در این رشته از جمله ورزشکاران متعهّدی بود که هیچگاه در میدان ورزش اخلاق نیکوی خود را از دست نداد.

غلامرضا که در میان خانواده دارای فضائل اخلاقی و جاذبه‎ی روحانی فوق‎العاده‎ای بود استعداد فوق‎العاده‎ای درامور هنری و نمایشی داشت و پس از اجرای نمایش‎نامه‎در شهرهای دیلم وبرازجان گروه نمایشی رابه جبهه‎های غرب و جنوب اعزام کرد و نمایش نامه های خود را روی صحنه برد.

آخرین بار در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۷عازم جبهه‎ شد و در گردان تخریب ناو تیپ ۱۳ امیرالمؤمنین‎(ع) در منطقه مارد (کیلومتر ۴۵ جاده اهواز به خرمشهر) مشغول خدمت ‎گردید و بعد از چند ماه حضور داوطلبانه درجبهه چندروزی به مرخصی آمد.

عشق به جهاد ودلبستگی به جبهه باعث شد تا مجدد در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ به مقر گردان برگردد.

در آخرین مرحله حملات دشمن به خاک کشور جمهوری اسلامی و دستیابی به جزیره‎ی مجنون در مسیر جاده‎ی اهواز-خرمشهر با دیگر همرزمانش، «احمد اسدی»، «محمّد حسین کریمی» و «علی خمشایا» که با خودرو حامل مهمات عازم منطقه نبرد بودند،هدف موشک بالگردهای دشمن متجاوز قرار گرفته و در تاریخ ۴/۴/۱۳۶۷ به درجه‎ی رفیع شهادت نایل گردیدند.

کارگردانی واجرای نمایشنامه های متعدد مانند سلطه ها، لالو، بن بست، آواره، اختاپوس، حماسه شهادت ونبرد فلسطین و تولی در خون در شهرستان دشتستان، استان بوشهر وکشور با موضوعات مختلف و متناسب با نیاز جامعه از کارهای برجسته شهید کشتکار می باشد.

بخشی از وصیت نامه شهید:

من از دوران کودکی وقتی روضه خوانان روضه سیدالشهدا(ع) را می خواندند افسوس می خوردم که ای کاش من آن زمان بودم که در جبهه حق علیه باطل در کنار امام حسین (ع) می جنگیدم.

اما امروز وقت آن رسیده که مسلمانان،امتحان پس بدهیم و این جنگ را من هیچ چیز نمی دانم جز یک امتحان برای مسلمین..

شهرستان دشتستان ۶۷۰شهید از اقشار مختلف را تقدیم انقلاب کرد.

۷۲۱۳/۱۶۵۶

 

 

 

ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false