×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲هزار نهال در روستاهای شهرستان بوشهر  کاشته می‌شود

۲هزار نهال لیمو، نارنج و پرتقال در روستاهای بوشهر توسط ۴۰ دانش آموز دبیرستان جوشن این شهر و بمناسبت هفته درختکاری کاشته می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی فلاحی صبح دیروز در حاشیه مراسم نمادین کاشت ۱۰ اصل نهال در تنگک بوشهر در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، افزود: درخت از نعمت‌های گرانبهای خدا در زمین است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده به خصوص انسان دارد، در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.
فلاحی به ذکر حدیثی از امام صادق (ع) در مورد اهمیت درختکاری  اشاره کرد و اضافه کرد: محل زندگی ما پاکیزه نمی‌شود مگر با سه چیز، یکی از آنها هوای پاک دوم آب گوارای فراوان و سوم خاک حاصل‌خیز است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان بوشهر تصریح کرد: درختکاری باید در قالب یک نهضت فرهنگ‌سازی شود و مردم باید بیش از این با فرهنگ درخت‌کاری و توسعه فضای سبز آشنا شوند و مشارکت جدی بر توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی داشته باشند.
فلاحی با تاکید بر اینکه ما در هر کجا که هستیم باید در حفظ منابع طبیعی کوشش کنیم و نگذاریم که این منابع طبیعی از بین برود، خاطرنشان کرد: برخی از روستاها آب دارند اما درختان کمی دارند و از سرسبزی کافی برخوردار نیستند.
وی با بیان  اینکه کاشت نهال و توسعه فضای سبز استان به حرکت انقلابی و جهادی نیاز دارد که همه باید در آن مشارکت کنند، بیان کرد: امروز در یک حرکت نمادین ۴۰ دانش‌آموز دبیرستان جوشن شهر بوشهر در مراسم کاشت ۱۰ اصل نهال شرکت کردند تا در ادامه هفته منابع طبیعی ۲ هزار تهال نارنج، لیمو و پرتقال در روستاهای این شهرستان غرص کنند.
فلاحی با اشاره به اینکه روستاهای کره‌بند، نوکار و آبطویل اولویت این برنامه هستند، گفت: سعی داریم در طول سال این حرکت خداپسندانه را با مشارکت دانش‌آموزان در روستاهای شهرستان بوشهر ادامه دهیم.

فارس
 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false