به ازای هر ۱۰۰۰ ایرانی چند خودرو وجود دارد؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
به ازای هر ۱۰۰۰ ایرانی چند خودرو وجود دارد؟

انجمن بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از تردد ۱۲ میلیون و ۷۴۰ هزار خودرو در ایران خبر داد و برخورداری ایرانی‌ها از خودروهای شخصی و تجاری را ۴ برابر آفریقایی ها و حدود یک سوم اروپایی ها اعلام کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، انجمن بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با بررسی‌آمار مربوط به سرانه خودرو در ۱۴۱ کشور جهان که بر پایه سال ۲۰۱۳ تهیه شده است تعداد خودروهای شخصی و تجاری موجود در ایران را ۱۲ میلیون و ۷۴۰ هزار دستگاه اعلام کرد. ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از این رقم مربوط به خودروهای شخصی موجود در ایران بوده است.

بر اساس این گزارش ایران از نظر سرانه خودرو در جهان رتبه ۷۹ را به خود اختصاص داده و  به عبارتی ۷۸ کشور در جهان سرانه خودروی کمتری نسبت به ایران دارند.

به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۶۴ خودرو در ایران وجود دارد. این رقم کمتر از متوسط جهانی است. سرانه خودرو در جهان ۱۷۴ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برآورد شده است. متوسط سرانه خودرو در اروپا ۴۵۱ دستگاه و اتحادیه اروپا ۵۶۴ دستگاه، آسیا ۹۳ دستگاه و آفریقا ۴۳ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ذکر شده است.

بر این اساس سرانه خودرو در ایران تقریبا ۴ برابر آفریقا و یک سوم اروپا برآورد شده است.

بالاترین سرانه خودرو در جهان به کشور آمریکا اختصاص دارد. به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۷۹۰ دستگاه خودرو در این کشور وجود دارد.

سرانه خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برای برخی کشورهای دیگر در جهان به این شرح اعلام شده است: آلمان ۵۶۸ دستگاه، انگلیس ۵۷۸ دستگاه، ترکیه ۱۸۲ دستگاه، کانادا ۶۳۵ دستگاه، افغانستان ۷۱ دستگاه، هند ۲۰ دستگاه، عراق ۹۷ دستگاه، کویت ۷۲۷ دستگاه، عمان ۲۳۷ دستگاه، عربستان ۲۴۱ دستگاه، و یمن ۶۰ دستگاه.

اتیوپی با ۲ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر نیز کمترین سرانه خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false