آمار استفاده مردان ایران از لوازم آرایش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آمار استفاده مردان ایران از لوازم آرایش

در سمینار ترویج ازدواج سالم شهرستان آبیک گفته شد که ۱۲ درصد مردان کشور از مواد آرایشی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که ۷ درصد از مواد وارداتی آرایشی به کشور را مردان مصرف می‌کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، سمینار ترویج ازدواج سالم با حضور جمعی از دانشجویان دختر و پسر موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک صبح امروز در سالن کنفرانس این مؤسسه برگزار شد.

این سمینار به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک برای دانشجویان این موسسه برگزار شد.

یک مدرس دانشگاه در این سمینار اظهار کرد: در جامعه افراد داری تیپ‌های شخصیتی متفاوتی هستند که اگر رفتارهای این افراد تشخیص داده نشود سبب ایجاد مشکل در انتخاب و ازدواج می‌شود که از جمله این تیپ‌ها افرادی هستند که خود را بالاتر از دیگران می‌دانند یعنی همیشه بی‌تقصیر بوده و تافته جدا بافته هستند که بین یک تا سه درصد جمعیت فراوانی اینگونه تیپ شخصیتی دارند.

مصطفی فروتن افزود: برخی افراد هستند که همیشه به همه شک دارند و همواره فکر می‌کنند دیگران می‌خواهند سرشان کلاه بگذارند که این تیپ شخصیتی متناسب با مردان است و خطرناک‌ترین تیپ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برخی شخصیت‌های افراد نمایشی است و تنها برای جلب توجه تلاش می‌کنند؛ این در حالی است که برخی بهانه‌ تراشی را جایگزین عذرخواهی کرده و هدف را وسیله قرار داده‌اند.

این روان‌شناس تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد تیپ‌های اختلال شخصیتی که ازدواج را به خطر انداخته شامل افرادی با روابط متعدد با دیگران در گذشته، افرادی با رفتارهای پرخطر، افراد دم‌دمی‌ مزاج، افراد مصرف‌کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی و افرادی که ترس از تنها ماندن دارند، می‌شود.

فروتن اضافه کرد: هر فردی دارای پنج لایه است که لایه نخست شامل صفر تا چهار سالگی است و ۴۰ درصد آن ژنتیک است؛ لایه دوم پنج تا ۱۱ سالگی است که ۲۰ درصد شخصیت افراد را تشکیل می‌دهد؛ لایه سوم ۱۲ تا ۱۸ سالگی را شامل می‌شود که گروه هم‌سانان هستند و ۲۰ درصد شخصیتشان در این سنین شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: لایه چهارم هر فرد شامل ۱۹ تا ۵۰ سالگی است و ۱۰ درصد شخصیت افراد در این سنین شکل می‌گیرد که لایه خطرناک اما کلیدی است و لایه پنجم شامل افراد زیر ۵۰ سال یا بالای ۵۰ سال می‌شود که ۱۰ درصد شخصیت انسان نیز شکل می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: چند باور اشتباه سبب شده که ازدواج در این زمان سخت شود که می‌توان به شانس یک بار در خانه را می‌زند، با لباس سفید رفتی با لباس سفید برگردد اشاره کرد؛ این در حالی است که هر ازدواجی به خوشبختی ختم نمی‌شود یعنی ازدواج خوشبختی نیست بلکه مسیری امن برای سوی خوشبختی محسوب می‌شود.

فروتن افزود: مردانی که بسیار آرایش کردن و دیدن آرایش زنان را دوست دارند از جمله افرادی هستند که دوست ندارند همسر خودشان آرایش کنند اما دختران نیز برای ارزیابی به ظاهر پسران توجه نمی‌کنند بلکه به پختگی و منش دقت می‌کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ۱۲ درصد مردان و پسران کشور از مواد آرایشی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که ۷ درصد از مواد وارداتی آرایشی به کشور را مردان مصرف می‌کنند.

فروتن اضافه کرد: جوانان در انتخاب همسر باید پرسیدن بیوگرافی، شغل، محل زندگی، ارزش‌ها، را از شخص مقابل خود مدنظر قرار دهند.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: اگر دختر و پسری در زمان آشنایی برای ازدواج به نتیجه نرسیدند باید چهره به چهره و محترمانه و عقلانی برخورد کردن، رابطه خود را قطع کنند؛ همچنین باید در تمام ابعاد ارتباط خود را قطع کنند و گله و شکایتی از یکدیگر نداشته باشند.

فروتن گفت: ازدواج موثرترین راه ارضای غرایز جنسی است که مهم‌ترین تصمیم زندگی هر فرد محسوب می‌شود و مطلوب است افراد در زمینه ازدواج و انتخاب همسر آینده دقت و توجه لازم را داشته باشند.
 

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false