×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۲ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع‌آوری شد

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۲ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع‌آوری و وصول شده است که افزایش ۸۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از تسنیم، احمد لطفی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در آستانه سال جدید جشن احسان و نیکوکاری در استان بوشهر برگزار می‌شود اظهار داشت: امسال جشن احسان و نیکوکاری که مقارن با ایام فاطمیه است به عنوان اکرام فاطمی و شور نیکوکاری نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد می‌شود افزود: از این تعداد پایگاه ۵۰۰ پایگاه در مدارس و مابقی در دیگر نقاط از جمله معابر و نقاط پرتردد برپا می‌شود.

سرپرست کمیته امداد استان بوشهر افزود: مردم نیکوکار در استان بوشهر سال قبل ۱۸ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در آستانه سال جدید اهدا کردند.

لطفی از پرداخت ۲۲ میلیارد ریال زکات در استان خبرداد و گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۲ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع‌آوری و وصول شده است که افزایش ۸۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم در پرداخت صدقات نقش مهمی دارند افزود: در ۱۱ ماه امسال مردم استان بوشهر ۲۵میلیارد ریال از طریق ۹۲هزار و ۲۱۹ صندوق کوچک، بزرگ و متوسط صدقات به نیازمندان کمک کردند.

سرپرست کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در جامعه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است گفت: با توجه به اینکه انجام کارهای خیر وحدت، توسعه برابری و عدالت اجتماعی در جامعه را به همراه دارد به همین سبب ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در جامعه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است.

وی با بیان اینکه ۴۰ طرح مشارکتی برای کمک به نیازمندان در برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد بیان کرد: مهم‌ترین این طرح‌ها شامل اکرام ایتام، ایجاد مراکز نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها، شور نیکوکاری، مفتاح الجنه و طرح شفا است.

لطفی با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام به دسور امام راحل خاطرنشان کرد: یاری رساندن به محرومان و مستضعفان، بررسی و شناخت انواع محرومیتهای مادی و معنوی، تامین نیازهای معیشتی و فرهنگی از اهداف تاسیس این نهاد است که تاکنون به این رسالت‌های توجه ویژه‌ای شده است.

وی، فراهم کردن امکانات خوداتکایی افراد زیر پوشش، پرداخت مستمری، ارائه کمکهای نقدی و غیر نقدی، تعمیر و تهیه مسکن و پرداخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه از دیگر اهداف تاسیس کمیته امداد دانست.

سرپرست کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۸هزار و ۹۵ نفر در استان بوشهر زیر پوشش طرح‌های کمیته امداد هستند گفت: این افراد نیازمند در قالب ۳۰ هزار و ۳۴۰ خانوار در استان بوشهر از خدمات مستقیم نهاد کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۵۳ درصد از این خانوار را زنان سرپرست خانوار و ۴۷ درصد مرد سرپرست خانوار است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false