پول غذای گردشگران ترکیه برابر کل درآمد گردشگری ایران! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پول غذای گردشگران ترکیه برابر کل درآمد گردشگری ایران!

گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار در این کشور پول غذا داده‌اند که این رقم قابل توجه، معادل کل درآمد گردشگری ایران از ورود مسافران خارجی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه در گزارشی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی از ترکیه دیدن کردند که از مجموع ۳۴.۳ میلیارد دلار درآمد حاصله از ورود این گردشگران، ۶.۵ میلیارد دلار بابت هزینه برای وعده‌های غذایی و خوراکی‌ها بوده است.

میزان هزینه گردشگران خارجی در ترکیه فقط برای صرف غذا در حالی قابل توجه است که طبق آخرین آمار اعلام شده ازسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان، درآمد ایران از ورود گردشگران خارجی در سال گذشته حدود ۶.۵ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی به اندازه هزینه غذای گردشگران خارجی در ترکیه!

به گزارش توربو نیوز، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۸۸ درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، ۳۰ درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

هر گردشگری که ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند، حدود ۱۵۷ دلار برای خرید غذا و نوشیدنی هزینه می‌کند. هدف صنعت گردشگری این کشور رسیدن به ۲۵۰ دلار برای هر گردشگر است.

مسئولین ترکیه‌ای برای دستیابی به این هدف، برنامه‌ریزی کرده‌اند و چند راه اصلی را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند ترکیه باید نقشه غذایی داشته باشد و محل‌های فروش غذاهای مختلف را روی آن معرفی کند. برگزاری جشنواره‌های غذا و ارائه رشته‌های مربوط به غذاهای ترکیه‌ای از دیگر راه‌حل‌های پیشنهادی است.

جالب است که آمارها نشان می‌دهد هر شهروند ترکیه‌ای که به عنوان گردشگر از این کشور خارج می‌شود، به طور میانگین ۱۹۴ دلار برای خرید غذا هزینه می‌کند.

بر اساس گزارش‌های موجود، در سال گذشته میلادی هفت میلیون و ۹۸۰ ترک به کشورهای دیگر سفر کردند و در کل پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار هزینه کردند که از این میزان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار (برابر ۲۸.۳ درصد) در صنعت غذایی خرج شده است.

تاکنون ۱۲۴ غذای متفاوت در موسسه استانداردهای ترکیه به ثبت رسمی رسیده و ۱۸۵ غذای دیگر در راه ثبت است.

دانا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false