×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حرکت ناوگروه نداجا به سمت هندوستان

ناوگروه سی‌ و سوم ارتش جمهوری اسلامی که جمعه گذشته در آب‌های اندونزی و در بندر «تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفته بود صبح امروز این بندر را به مقصد هند ترک کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، که هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسیده و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفته بود صبح امروز این بندر را ترک و راهی هند شد.

بازدید جمعی از خانواده‌های ایرانی مقیم اندونزی از یگان‌های شناور ایران و دیدار با فرماندهان، دانشجویان و پرسنل این ناوشکن، دیدار‌ فرماندهان و مسئولین ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش با معاون عملیات ناوگان دریایی غرب اندونزی و گفتگوی طرفین پیرامون توانمندی‌های نظامی و آموزشی خود و بازدید فرماندهان و دانشجویان از شناور لجستیک آب-خاکی «باندا آچه» اندونزی  از جمله برنامه‌های صورت گرفته در مدت توقف این ناوگروه در اندونزی بود.

ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی سفر خود را از اوایل بهمن‌ماه با ماموریت محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها و آموزش دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر آغاز کرده و تا کنون ۹ هزار کیلومتر دریانوردی کرده است.

ناوگروه ۳۳ همچنین در راستای ماموریت خود روز بیستم بهمن‌ماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و ۳ روز در این کشور حضور داشت که فرماندهان و دانشجویان این ناوگروه در مراکز علمی و دریایی سریلانکا حضور یافته بودند.

آخرین باری که ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پهلو گرفته بود مربوط می‌شود به سال ۱۳۶۹ و با این حساب حدود ربع قرن از حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی می‌گذرد.
 

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false