×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد

بیل گیتس با دارایی ۷۹.۲ میلیارد دلاری بزرگترین ثروتمند جهان شناخته شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مشرق، به رغم سقوط قیمت نفت و تضعیف ارزش یورو، رتبه ها در فهرست امسال ثروتمندترین افراد جهان هیچ اثری از پریشانی اقتصاد جهانی را نشان نمی دهد.

مجله فوربس در بیست و نهمین فهرست سالیانه خود از ثروتمندترین افراد جهان، هزار و ۸۲۶ میلیاردر را شناسایی کرده که مجموع دارایی آنها به ۷٫۰۵ تریلیون دلار می رسد، در حالی که این رقم در سال گذشته ۶٫۴ تریلیون دلار بود. امسال به فهرست میلیاردرهای مجله فوربس ۲۹۰ نفر اضافه شده اند که ۷۱ نفر از آنها چینی هستند. تعداد جوانان نیز رو به افزایش است: ۴۶ نفر از افراد حاضر در این فهرست را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می دهند.

بیل گیتس بار دیگر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را که در طی ۱۶ سال از ۲۱ سال گذشته یدک می کشید، به دست آورده است. به رغم کمک ۱٫۵ میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت به موسسه بیل اند ملیندا گیتس، (بزرگترین انستیتوی خیریه جهان) ارزش دارایی وی در سال گذشته ۳٫۲ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۷۹٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

کارلوس اسلیم مکزیکی مجددا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. وارن بافت، سرمایه گذار آمریکایی نیز مجددا رتبه سوم را از آمانسیو اورتگای اسپانیایی باز پس گرفته و او را به رتبه چهارم فرستاده است. در این فهرست، بیشترین رشد دارایی با ۱۴٫۵ میلیارد دلار به بافت تعلق دارد. ارزش دارایی وی به لطف افزایش ارزش سهام شرکت برکشایر هاتاوی، اکنون به ۷۲٫۷ میلیارد دلار رسیده است. مارک زاکربرگ، رئیس شرکت فیس بوک نیز با ۵ پله صعود به رتبه شانزدهم جدول ثروتمندترین ها رسیده است. این اولین باری است که زاکربرگ جوان در فهرست ۲۰ فرد ثروتمند جهان قرار می گیرد.

جوان ترین میلیاردر جهان، اوان اشپیگل ۲۴ ساله، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن  ارسال عکس اسنپ چت است. بزرگترین متضرر دنیا به دلار، آلیکو دانگوته نیجریه ای است که ارزش دارایی وی از ۲۵ میلیارد دلار در سال گذشته، امسال به ۱۴٫۷ میلیارد دلار رسیده است. این زیان عظیم ناشی از افت ارزش پول ملی نیجریه و کاهش تقاضا برای سیمان بوده است. با این حال، وی همچنان عنوان ثروتمندترین فرد آفریقا را به خود اختصاص داده است.

کشوری که بیشترین زیان را از سال گذشته تاکنون متحمل شده، روسیه بوده است. روسیه سال گذشته ۱۱۱ میلیاردر در فهرست فوربس داشت، اما اکنون این تعداد به ۸۸ نفر رسیده است. این تعداد نه تنها کمتر از تعداد میلیاردر های آمریکا و  چین است، بلکه از تعداد ثروتمندان آلمانی و هندی حاضر در فهرست فوربس نیز پایین تر است.

یکصد و سی و هشت نفر از میلیاردرهایی که در سال ۲۰۱۴ در فهرست فوربس قرار داشتند، امسال دیگر در این فهرست جایی ندارند. از میان این افراد می توان به میشائیل کورس، طراح مد، پترو پروشکنو، رئیس جمهور اوکراین، مارک وادون، مالک شرکت زولیلی و بسیاری دیگر از ثروتمندان روس اشاره کرد. کشور آمریکایی گواتمالا برای اولین بار در این فهرست صاحب یک نماینده شده است. ایسلند نیز پس از ۵ سال غیبت، مجددا در این فهرست حضور دارد. تور بجورگولفسون، تنها میلیاردر تاریخ ایسلند است.

۱۱۹۱ نفر از افراد حاضر در فهرست فوربس، میلیاردرهایی هستند که خود به این مرتبه رسیده اند، در حالی که ۲۴۰ نفر به خاطر ارثی که به آنها رسیده، میلیاردر شده اند. ۴۰۵ نفر دیگر حداقل بخشی از دارایی شان را مدیون ارثی هستند که به آنها رسیده، اما همچنان برای افزایش ثروتشان در تلاش هستند.
 

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false