تولیدسه‌خودروی شاسی‌بلند در ایران‌خودرو | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تولیدسه‌خودروی شاسی‌بلند در ایران‌خودرو

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید سه خودروی شاسی بلند خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از صبحانه،‌ مجتبی استادرحیمی در نشست خبری اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۸ تنوع محصولات تولیدی ایران خودرو به ۲۱ مدل خودرو افزایش خواهد یافت. 

وی با بیان این‌که در این مدت حداقل سه خودروی شاسی بلند در ایران خودرو تولید خواهد شد خاطرنشان کرد: تولید سواری دیزلی نیز در این برنامه قرار دارد. 

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: میانگین کیفیت محصولات این شرکت در سال ۹۳ معادل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

وی افزود: با توجه به رشد کیفیت محصولات، افزایش صادرات نیز در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که در سال آینده ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای تولیدی صادر خواهد شد. 

استاد رحیمی با بیان این‌که البته میزان بهبود کیفی محصولات در سال جاری از نظر مدیریت ارشد شرکت راضی کننده نیست، تصریح کرد: در این زمینه به دنبال افزایش بیشتر کیفیت محصولات تولیدی هستیم. 

وی ادامه داد: شاخص میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی در شش ماهه اول امسال بهبود ۰٫۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. 

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در شاخص c100 که مربوط به میزان برگشتی قطعات از شبکه خدمات پس از فروش است نیز بهبود ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. 

وی با بیان این‌که هم اکنون دو سیستم ارزیابی پژو و رنو را در ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی داریم خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیز سیستم ارزش یابی خاص ایران خودرو در این حوزه فعال خواهد شد. 

استاد رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می شود داخلی سازی برخی قطعات خودروها به کاهش کیفیت این محصولات منجر شده است، اظهار کرد: کاهش تعداد منابع تامین قطعه و مشترک سازی برخی قطعات از جمله راهکارهای ما برای فعالیت در شرایط تحریم بود که البته این موضوع تاثیر کیفی بر محصولات نداشته است. 

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد:‌ در زمینه سیستم تعلیق و گیربکس محصولات تولیدی کارگروهی در این شرکت تشکیل و از مشاوران خارجی نیز بهره گرفته می شود، در آینده نیز برنامه‌ای برای جایگزینی گیربکس‌های جدید در محصولات تولیدی داریم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کیفیت خودروهای صادراتی ایران خودرو بیشتر از کیفیت خودروهای عرضه شده به بازار داخل است اظهار کرد: کیفیت خودروهایی که صادر می‌شود مانند کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار داخل است و اساسا فرقی در روند تولید خودروها از نظر بازار هدف عرضه آن‌ها، وجود ندارد. 

استاد رحیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود قطعا بی کیفیت چینی به خطوط تولید خودروسازان خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد ناچیزی از قطعات مورد نیاز ممکن است از کشور چین وارد شود اما در این زمینه نظارتهای کیفی وجود داشته و هیچ قطعه بی کیفیتی وارد خطوط تولید نمی شود. 

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مقایسه کیفیت خودروهای چینی با خودروهای تولید داخل گفت: به طور کلی در خودروهای وارداتی گذشته از موضوع کیفیت آنها، بحث خدمات پس از فروش نیز مطرح است. زیرا هیچ کدام از خودروهای وارداتی دارای شبکه خدمات پس از فروشی به گستردگی ایران خودرو و سایپا نیستند و در چند سال آینده این مشکل خود را نشان خواهد داد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false