×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایران میان آمریکا و اسرائیل فاصله انداخته‌ است

روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلان جنگ کرده است، نوشت، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به طرز موفقیت‌آمیزی میان آمریکا و اسرائیل فاصله انداخته‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی به تحلیل عملکرد «بنیامین نتانیاهو» در قبال آمریکا پرداخت و نوشت: نتانیاهو اشتباه کرده و افکار عمومی را گمراه ساخته است. او به جای اینکه علیه ایران اقدام کند و به دنبال راه‌هایی برای به تعویق انداختن تلاش ایران برای هسته‌ای شدن باشد، علیه آمریکا اعلان جنگ کرده است. 

به نوشته این روزنامه، اکنون با کمک افرادی که بدون اطلاع رئیس‌جمهور آمریکا در فعالیت هستند و نیز به کمک جمهوریخواهان در کنگره، نتانیاهو امیدوار است مانع توافق میان ایران و قدرت‌های جهان شود. اما، در عمل، با توجه به اینکه مذاکرات به چنین مرحله پیشرفته‌ای رسیده است، شانس جلوگیری از این توافق از بین رفته است. 

در این گزارش آمده:‌ «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و محمد جواد ظریف وزیر خارجه او به طرز موفقیت‌آمیزی میان آمریکا و اسرائیل فاصله انداخته‌اند. به نظر می‌رسد، ایرانی‌ها با سیاست لبخند زدن به غرب و به کمک مکر و مهارت‌های مذاکره، به این توانایی رسیده‌اند که در آینده تصمیم بگیرند تا بمب هسته‌ای بسازند. تهران در حال لبخند زدن است در حالی که اسرائیل بر مرگ تدریجی ائتلاف استراتژیک خود (با آمریکا) سوگواری می‌کند. از این روست که نتانیاهو در هر دو سخنرانی خود تلاش خواهد کرد تا خرده‌های کوزه‌ای را که شکسته است، به هم بچسباند. او می‌کوشد با کلمات تشکرآمیز از همه کارهایی که اوباما برای اسرائیل انجام داده به ویژه در زمینه امنیت شهروندان اسرائیلی، رئیس‌جمهور آمریکا را آرام سازد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی در کنگره تصویری از دو شکست بزرگ او به عنوان نخست وزیر خواهد بود؛ یک، تبدیل ایران به کشوری در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای تحت چتر مشروعیت بین‌المللی و دو، تخریب اساس روابط با آمریکا که برای امنیت ما بسیار مهم به شمار می‌آید.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false