اسکناس جدید ۵۰ هزار ریالی رونمایی شد +عکس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اسکناس جدید ۵۰ هزار ریالی رونمایی شد +عکس

طرح جدید اسکناس ۵۰ هزار ریالی با موضوع سر در دانشگاه تهران در پشت این اسکناس به مناسبت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در مراسمی با حضور رئیس کل و قائم مقام بانک مرکزی، چند تن از وزراء از جمله طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران و جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی از طرح جدید اسکناس پنجاه هزار ریالی با موضوع سر در دانشگاه تهران رونمایی شد.
 

 اسکناس جدید 50 هزار ریالی رونمایی شد +عکس

در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از چهار دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سردر ،تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی – اسلامی به کار رفته است.
در میان فضای خالی دو سردر ، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود / ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.

در تصویر پس زمینه سردر، نمادهایی از علوم ریاضیات، پزشکی، شیمی و فیزیک جهت تبیین و روشن تر کردن نقش دانشگاه تهران به عنوان مرجع و نماد علمی کشور قرار داده شده است.

ابعاد این اسکناس ۷۹×166 میلی متر و تمام ویژگی‌های امنیتی لازم در طراحی و چاپ آن لحاظ شده است.

پس از رونمایی اسکناس جدید ۵۰ هزار ریالی، سعی و تلاش کارکنان سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی بر آن است که این اسکناس در بهار سال ۱۳۹۴ انتشار یابد.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false