استعفای وزیر خارجه عربستان پذیرفته شد+تکذیبیه | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استعفای وزیر خارجه عربستان پذیرفته شد+تکذیبیه

منابع آگاه در ریاض پایتخت عربستان، اعلام کردند: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با استعفای سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور موافقت کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه الوطن چاپ لندن موافقت با استعفای سعود الفیصل قدیمی ترین وزیر خارجه جهان که از سال ۱۹۷۵میلادی تاکنون در این پست بود را در چارچوب تغییرات وزارتی که پادشاه جدید عربستان از زمان روی کار آمدن انجام داده، صورت گرفته است.

به اعتقاد کارشناسان تغییر وزیر خارجه سعودی یکی دیگر از اقدامات پادشاه جدید عربستان در راستای حذف سیاستمداران دوران پادشاه قبلی یعنی ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود است.

گفته می شود درخواست استعفا در حالی توسط وزیر خارجه سعودی مطرح شده است که وی چند روز پیش برای انجام عملیات جراحی بسیار سختی در یکی از کشورهای اروپایی، تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون عنوان شده است که از حال بدنی مناسبی برخوردار نیست و توان ادامه فعالیت در پست خود را ندارد.

سعود الفیصل که نزدیک به چهار دهه وزیر خارجه عربستان بود، قدیمی ترین و با سابقه ترین وزیر خارجه جهان به شمار می رود.

او در سال ۱۹۷۵ میلادی به عنوان وزیر خارجه عربستان سعودی انتخاب شد و طی سال های گذشته بارها و بارها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام موضع کرده بود.

استعفای وزیر خارجه عربستان تکذیب شد

وبگاه خبری «عربی ۲۱» امارات عربی متحده به نقل از «منابع خاص» خود مدعی شد که «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی استفعا کرده و ملک سلمان شاه عربستان، استعفای او را پذیرفته است.

وبگاه خبری عربی‌21، تابع سیاست‌های امارات عربی متحده‌ای است که پس از روی کار آمدن ملک سلمان، برخی‌ سیاست‌هایش در عربستان با ریاض دچار تعارض شده است.

این منبع خبری نوشت: این منابع علت این استعفا را اعلام نکردند اما ناظران آن را با تغییر سیاست عربستان و عزل و نصب‌های اخیر در دولت عربستان مرتبط می‌دانند.

در مقابل، اسامه نقلی سخنگوی وزارت خارجه عربستان سعودی خبر استعفای سعود الفیصل را تکذیب کرد و گفت که چنین خبری صحت ندارد.

وبگاه خبری «المصدر ۲۴» اعلام کرد که نقلی این مطلب را در صفحه توئیتر خود در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است.

اسامه نقلی در ادامه گفت: الان ۱۰ سال است که هر از گاهی یا خبر مرگ سعود الفیصل را تکذیب می‌کنم یا خبر استعفای او را. نه شایعه‌پراکن‌ها خسته شده‌اند نه من.

سعود الفیصل از سال ۱۹۷۵ وزیر خارجه عربستان سعودی است و یکی از قدیمی‌ترین وزرای خارجه جهان است که اکنون به دلیل کهولت سن دچار بیماری است و اخیرا در بیمارستانی در آمریکا، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ماه گذشته میلادی نیز مجلس شورای عربستان سعودی، برای اولین بار موافقت شاه عربستان برای احضار سعود الفیصل را برای ارائه پاره‌ای توضیحات به دست آورد اما اعلام نکرد که الفیصل چه زمانی در مجلس شورا حاضر خواهد شد.

ناظران سیاسی در آن زمان این اقدام را مقدماتی برای برکناری سعود الفیصل دانستند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false