×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آسایشی که ایرانیان در خواب هم نمی‌بینند

برای مردم دنیا ال کلاسیکو دربی و برای مردم مادرید، ال دربی مادریلنیو، بزرگترین دربی محسوب می شود، جدال بین دو طبقه مرفه و کارگر.

به گزارش "چغادک نیوز"، هفته بیست و دوم لالیگای اسپانیا کلید خورده و تک بازی دپورتیوو لاکرونیا و ایبار چنگی به دل نزد، این بازی همانقدر کسل کننده بود که بازی دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید می تواند مهیج و زیبا و عجیب باشد. دربی مادرید امروز (شنبه) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به میزبانی اتلتیکو برگزار خواهد شد.
 

برنامه، نتایج کامل و جدول رده‌بندی و گلزنان لالیگا

این دو هرگز قابل مقایسه نیست اما نوع یک بازی، تفاوتی در قانون شهر ندارد و برای هر بازی شهرداری، نیروهای نظامی، جمعیت های داوطلبی که از قبل اعلام آمادگی کرده اند و کارگران در قسمتهای مختلف خدماتی، اورژانس و بیمارستانهای نزدیک استادیوم همیشه در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

حالا چند ساعت تا دربی شهر مادرید یا همان شهرآورد بزرگ اسپانیا باقی مانده است، برای مردم دنیا ال کلاسیکو دربی و برای مردم مادرید، ال دربی مادریلنیو، بزرگترین دربی محسوب می شود، جدال بین دو طبقه مرفه و کارگر، یکی همیشه سالم و شاد و موفق و دیگری همیشه با صورتی روغنی و چهره ای خسته که از دل مردم برآمده است، هر چند این چیزها هم دیگر قدیمی شده و این روزها اتلتیکو مادرید با حامی مالی چینی خود مرفه تر از رئال مادرید به نظر می رسد.
رئال مادرید هم دیگر برچسب پادشاهی برایش حکم یک طنز قدیمی را دارد و شاید دن فیلیپ هم اگر به موقع اقدام نکند برای تماشای بازی مجبور به خرید بلیت شود. اما به همین بهانه حتی اگر خواننده مقاله بعد از دربی مادرید هستید، سری می زنیم به خود شهر مادرید تا ببینیم در شهر چه خبر بوده و مقامات شهری و فوتبالی و سیاسی و فرهنگی به بهانه این دربی بزرگ چه کرده اند!
 

اقداماتی که ایرانیان در خواب هم نمی?بینند

نه این که الزاماً همین کارها را قبل از دربی تهران انجام دهیم که به هر حال هر تاریخ و جغرافیایی برای خودش رسم و رسومی دارد و قرار نیست همیشه در حال تقلید باشیم اما تقلید از خوبی ها که بد نیست، هست؟

شب قبل از دربی مادرید است، بیش از ۴۵۰ خبرنگار و عکاس از سراسر جهان از دو هفته پیش برای پوشش خبری این بازی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، وب سایت دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکومادرید و همچنین وب سایت شهرداری مادرید در لینک مشترکی ثبت نام کرده اند، تصور کنید این جمعیت برای رسیدن به مادرید بلیت خریده اند، هتل رزرو کرده اند، در راه برگشت سوغاتی می خرند، برای رفت و آمد خود از حمل و نقل شهری استفاده می کنند، تماشای موزه ملی مادرید را نیز از دست نخواهند داد و به تک تک این خبرنگاران که با افراد عادی جامعه خود نیز فرق دارند، یک کتابچه درباره فرهنگ و زبان اسپانیایی هدیه داده می شود و مشخص است که این حرکت در دامنه تبلیغ فرهنگی تا چه حد موثر و زیبا است.

شهرداری مادرید کلیه اتوبوسهای شهری، مترو، تاکسی های مخصوص دربی مادرید از ۱۵ نقطه شهر به سمت استادیوم را از شب قبل از بازی تا ساعتی پیش از آن، رایگان اعلام کرده است، بیش از ۲۰۰ جوان دانشجوی اسپانیایی برای توضیح دادن به گردشگران آسیایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و غیره در محل با لباسهای متحد الشکل مستقر شده اند و این چه فرصت خوبی است برای جوانان مادریدی تا طعم کار داوطلبانه را در یک مانور زیبای شهری بچشند، نزدیک به ۶۰ آمبولانس از سوی دولت اسپانیا در محل و در ۵ میدانی که پیش بین تجمع هواداران را برایشان کرده اند، مستقر هستند و از یک روز قبل، صلیب سرخ اسپانیا در این چند منطقه به صورت رایگان به مردم مادرید مشاوره می دهد.

بیش از ۴ سازمان مردمی بزرگ و رسمی در این روز بزرگ در شهر مادرید، به مردم درباره خطرات دیابت، ایدز، اهمیت بهداشت فردی و نکات مهمی درباره خانواده و اخلاق مداری در آن مشاوره رایگان می دهند، بسیاری از روان شناسان جوان نیز برای آنکه در رزومه کاری خود مشاوره به مردم را ادعا کنند در چنین فرصت‌هایی به صورت رایگان در خدمت مردم هستند تا با اجازه سازمان‌هایی مثل صلیب سرخ یا برخی بیمارستان‏ ها بتوانند خود را مشاور تحت قرارداد آنها بنامند و در پیدا کردن کار از آن استفاده کنند. هر روان شناسی که در ۱۰ اتفاق مهم شهری برای مشاوره به مردم یک روز کامل را صرف کند، از آن سازمان یک گواهینامه فعالیت مدنی و داوطلبانه دریافت می کند که برای پیدا کردن کار به او کمک بسیاری خواهد کرد.
 

اقداماتی که ایرانیان در خواب هم نمی?بینند

نیروهای نظامی از دو روز قبل در چند نقطه خاص شهر مستقر هستند، در مترو تعدادشان بیشتر می شود و هر بار حول محوری خاص تمرکز دارند، این بار شعار پلیس «دوستی با کودکان» است و قرار است پلیس به کودکان هدیه بدهد. از این بهتر نمی شود و پلیس مادرید نهایت استفاده را از این تجمع شهری می برد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از یک هفته قبل از دربی مادرید داورانی را که در سال گذشته تربیت کرده فرا می خواند و از آنها می خواهد در کارگاه آموزشی شرکت کنند، این داوران جوان موظفند تمام بازی را به صورت آنلاین و توسز یک نرم افزار قضاوت کنند، بی آنکه از قضاوت سایر همکاران خود با خبر باشند، آنها فقط قضاوت داور اصلی را می بینند و هر بار که زودتر از او قضاوت کنند و قضاوتشان درست باشد، امتیاز بیشتری دریافت خواهند کرد. هر بار هم قضاوت داور را نقد کنند و دلیل اشتباه او را به خوبی توضیح بدهند، امتیاز مثبت دریافت خواهند کرد و در نهایت از فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز گواهینامه دریافت می کنند.

نزدیک به ۲۰ خبرنگار ورزشی جوان که به تازگی از دانشگاه خبر و روابط عمومی مادرید فارغ التحصیل شده اند موظف هستند از این دربی بزرگ گزارش خبری تهیه کنند و در نهایت به کار آنها نمره داده می شود و در آینده کاری آنها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

به امید روزی که از اتفاقات بزرگ مدنی و شهری در کشور عزیزمان، استفاده های خوب و مفید شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false