×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان/ مبلغ موجودی صندوق توسعه ملی در ۶ ماهه اول

سخنگوی دولت گفت: عیدی همه کارکنان و بازنشستگان دولت ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و پرداخت می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه جلسه امروز دولت به دلیل سفر آقای رئیس‌جمهور به اصفهان به ریاست معاون اول برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارش جامعی در خصوص پرتاب موفقیت‌آمیز چهارمین ماهواره فجر ارائه دادند و تاکید هیئت وزیران نیز بر توسعه دانش فضایی و دیگر دانش‌های علمی کشور بود.

وی از پرداخت صددرصدی اعتبارات پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: دولت تصمیم دارد با واسپاری مسئولیت سازمان فضایی طبق قانون به وزارت ارتباطات زمینه رشد و پیشرفت این دانش را فراهم کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی دولت نیز در جهت تسریع سوادآموزی کشور گزارشی را در جلسه امروز هیئت وزیران ارائه دادند، به مبلغ تعیین شده عیدی کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: برای بهمن‌ماه سال جاری پاداش همه کارکنان و بازنشستگان دولت بر مبنای ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و پرداخت می‌شود که ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد.

نوبخت مبلغ پرداختی مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و بازنشستگان و بیمه سلامت ایرانیان را ۱۴۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به جلسه شورای عالی صادرات غیر نفتی به ارائه آماری درخصوص صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ پرداخت و گفت: بر این اساس صادرات میعانات گازی در سال ۹۳ و ۱۰ ماهه اول به ۱۲٫۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۱۰ ماه اول سال ۹۲، ۴۱ درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: صادرات صنعتی ما از ۱۰٫۲ میلیارد در ۱۰ ماهه اول سال ۹۲ به ۱۰٫۶ میلیارد دلار با رشد ۴ درصدی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ رسید؛ پتروشیمی از ۹٫۲ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه اول سال ۹۲ به رقم ۱۲٫۸ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ رسید که ۳۹ درصد رشد داشته است.

نوبخت صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ را ۳۳٫۸ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در بخش معدن نیز حدود ۳ درصد، خدمات ۹٫۷ نیز نسبت به ۱۰ ماهه اول سال ۹۲ رشد داشته‌ایم. علاوه بر آن نیز در بخش فرش و صنایع دستی نیز ۱۶ درصد رشد داشته‌ایم که این آمار نشاندهنده ناکامی تمامی تلاش‌های بدخواهان انقلاب اسلامی بوده است که می‌خواستند با ایجاد موانع نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند.

وی به آمار صادرات کالاها به کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات ما به کشورهای چین ۴۸ درصد، عراق ۳ درصد، امارات ۵ درصد، ترکیه ۲۶ درصد، ترکمنستان ۱۷ درصد، پاکستان ۴۹ درصد و هنگ کنگ ۱۲۰ درصد افزایش رشد داشته‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صادرات به کشور مصر ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دلیل این کاهش، بی‌ارتباط با وضعیت سیاسی و اجتماعی حاکم در این کشور نیست.

نوبخت اعلام کرد: میزان صادرات کالاهای ایرانی در قاره آسیا ۱۴ درصد، اروپا ۳۴٫۴ درصد و اقیانوسیه ۵۷٫۸ درصد رشد داشته و تنها در قاره آمریکا ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به منابع تحقق یافته در صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: منابع تحقق یافته در ۶ ماهه اول سال ۹۳ در صندوق توسعه ملی بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار است که در این مدت یعنی در همین ۶ ماهه اول سال تنها ۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار به صندوق توسعه ملی اضافه شده است که بر این اساس مانده موجودی صندوق توسعه ملی در ۶ ماهه اول چیزی بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار است.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه موفق شدیم با این رشدها مواجه شویم، منابع واریزی به صندوق برای وام‌دهی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار است که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false