احتمال نمایش محمد رسول‌الله در فجر قوت گرفت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
احتمال نمایش محمد رسول‌الله در فجر قوت گرفت

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتخاب مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوان گفت: خوشبختانه گزینه‌های متعددی برای این پست وجود دارد که در حال بررسی و رسیدن به بهترین انتخاب هستیم که مطمئنا قبل از آغاز سال جدید اعلام خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از ۳ روز از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه شنبه ۱۴ بهمن ماه پس از تماشای فیلم سینمایی «شکاف» ساخته کیارش اسدی زاده در جمع خبرنگاران گفت: به امید خدا سال بهتری را در پیش خواهیم داشت  و تا الان فیلم‌های خوبی دیدیم و فیلم‌های بهتری در راه داریم.

ایوبی در پاسخ به این نکته که جشنواره سی و سوم فجر بدون حاشیه  هیجان لازم برگزار می‌شود گفت: به هر حال ما با ادامه آرامش سعی می‌کنیم نگاه درست و اصولی به جریان‌های سینما را رعایت کنیم از سوی دیگر مدیران سینمایی نسبت به سینماگران تلاش کمتری به خرج دادند  آچه امروز از آرامش سراغ داریم مرهون تلاش خود سینماگران است همانگونه که در سال گذشته خودشان عامل حفظ آرامش در سینما بوده اند باز هم خودشان با فیلمهایی که ساختند سینمای بدون حاشیه را رقم زدند.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سئوال که پیشکسوتان سینمای ایران در این دوره از جشنواره دیده نشدند گفت: ما بزرگانی داریم که در جشنواره هستند و فیلم‌هایشان به درستی  در زمان مناسب اکران خواهد شد برخی از خود اینها نمی‌خواستند فیلمهایشان در جشنوراه اکران شود و به نفع جوانگرایی در سینمای ایران کنار کشیدند بزرگانی در سینما هم داریم که خودشان را برای ساخت فیلمهای جدید آماده می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که ناصر تقوایی و بهرام بیضایی میخواهند فیلم بسازند گفت: خود این بزرگان بهتر از هر کسی می‌دانند که هر وقت بخواهند فیلم‌های خود را بسازند ما استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اکران قطعی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در این دوره از جشنواره گفت: مجید مجیدی اعلام کرده که فیلمش آماده شده و در حال بررسی و ایجاد شرایط مناسب برای اکران این فیلم است که آیا این فیلم را در جشنواره فجر نمایش دهد یا خیز، اما احتمال اکران این فیلم بیش از اکران نشدن آن است.

ایوبی در پاسخ به کارکرد سند مالکیت فیلم‌های سینمایی که چندی پیش در مراسم تودیع و معارفه محمد احسانی و حبیب ایل بیگی گفت: سند مالکیت فیلمهای سینمایی شناسنامه آثار هستند و در واقع یکی از مشکلاتی که بویژه سرمایه گذاران به عنوان صاحبان فیلم با آن مواجه بودند این بود که این سند مالکیت در جایی ثبت نمی‌شد و این سند هر آنجه مربوط به حقوق فیلم و مالکیت صاحبان اثر است در این سند به ثبت میرسد. در واقع این سند متعلق به همه کسانی است که در ساخت یک فیلم سینمایی سهم دارند. در واقع  من آرزو کردم کسب و کار سینما آنقدر خوب شود که فیلم هم جز اسناد معتبر و ارزشمند به حساب بیاید.

ایوبی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر زمان اعلام مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوان تاکید کرد: خوشبختانه گزینه های متعددی برای این پست وجود دارد که در حال بررسی و رسیدن به بهترین انتخاب هستیم که مطمئنا قبل از آغاز سال جدید اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که اعضای شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران چه تاثیری در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر دارند گفت: به اعتقاد من باید بسیار قدر شناس باشیم و از بزرگان سیاست خارجی ایران که پذیرفتند در شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران به امور بین الملل سینمای ایران توجه ویژه داشته باشند چرا که یک عمر تجربه مفید و موثر بین المللی در حوزه های مختلف دارند این پذیرش نشان می‌دهد همه سینمای ایران را دوست دارند و نشان میدهد اگر فضا فضای کار باشد و این احساس ایجاد شود که همه می‌خواهند در خدمت فرهنگ ایران باشند به کمک می آیند و به همین دلیل است که این بزرگان دعوت من را پذیرفتند و من یقین دارم این اتفاق خواهد افتاد برای اینکه سینمای ایران جایگاه والایی دارد.

ایوبی خاطرنشان کرد: در حوزه شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران شخصا وارد کار شدم و امور بین الملل را به کمک مشاورین برجسته در این حوزه پیش ببریم و قطعا شاهد موفقیت های سینمای ایران در عرصه بین الملل خواهیم بود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false