آمار تقابل‌های استقلال و سایپا در لیگ برتر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آمار تقابل‌های استقلال و سایپا در لیگ برتر

آیا استقلال در بیست‌وهشتمین جدال لیگ‌برتری مقابل سایپا موفق خواهد شد به سیزدهمین پیروزی خود دست پیدا کند یا هفتمین برد سایپا رقم می خورد؟

به گزارش "چغادک نیوز"، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (چهارشنبه) با برگزاری سه دیدار آغاز می شود و در یکی از دیدارهای مهم استقلال در کرج میهمان سایپاست. میلاد فخرالدینی از استقلال و حسین خوش نظر از سایپا به علت محرومیت غایب خواهند بود.

استقلال نیم‌فصل دوم را بد آغاز نکرده است؛ گرفتن هفت امتیاز در سه بازی آبی‌ها را برای بازگشت به جمع مدعیان در صدر جدول امیدوار کرده است.

ارتش قلعه نویی بازی دور رفت خود برابر شاگردان جلالی را با گل دقیقه۹۲ امید ابراهیمی ۳ بر ۲ از خودروسازان بردند. با این حال دیدار فردای آبی‌ و نارنجی‌ها در خانه حریف برگزار می‌شود. آیا استقلال در بیست‌وهشتمین جدال لیگ‌برتری دو تیم موفق خواهد شد به سیزدهمین پیروزی خود دست پیدا کند؟

بردهای دو برابری استقلال برابر سایپا

دو تیم آبی و نارنجی پیش از این ۲۷ مرتبه در ادوار لیگ‌برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۱۲ برد برای استقلال، ۶ برد برای سایپا و ۹ تساوی بوده است.
 
دو تیم اولین‌بار شنبه ۲۴ آذرماه سال ۸۰ در ایستگاه ششم نخستین دوره لیگ‌برتر با هم دیدار کردند. ۱۳ سال و یک‌ماه و ۱۹روز قبل این استقلال بود که سه امتیاز نبرد اول را با گل فرزاد مجیدی به نام خود سند زد.
سایپا برای اینکه این شکست را جبران کند تا پنج دی سال۸۱ دندان روی جگر گذاشت. خودروسازان در ایستگاه نهم دومین دوره لیگ‌برتر ۲ بر یک تلافی شکست اول‌شان برابر حریف را درآوردند. جالب اینکه در دیدار برگشت هم این سایپا بود که ۳ بر یک استقلال را مغلوب قدرت خود کرد.
خودروسازان یک مرتبه دیگر در لیگ ششم هم استقلال را در هر دو دیدار رفت و برگشت(۳ بر یک و ۲ بر یک) شکست دادند و این اتفاق دیگر رخ نداد.
 

آمار تقابل?های استقلال و سایپا در لیگ برتر

در مقابل استقلال هم سال۸۲ در دو دیدار پی‌درپی سایپا را ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر مغلوب کرد. استقلال فصل قبل هم یک مرتبه دیگر موفق شد در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ سیزدهم سایپا را(یک بر صفر و ۲ برصفر) راهی تعمیرگاه کند تا از این حیث دو تیم برابر شوند.

پرگل‌ترین جدال‌ها

پرگل‌ترین دیدار دو تیم بیست‌ودوم خرداد سال۸۴ در ایستگاه۲۹ لیگ‌چهارم برگزار شد. در دوشنبه پر از هیجان ورزشگاه آزادی هفت گل وارد دروازه‌ها شد که سهم استقلال یکی بیشتر بود. ۹سال و هفت‌ماه و ۲۲روز قبل گل‌های کاظمی، آگوستین گیلائوری، فرزاد مجیدی و خیری عامل پیروزی ۴ بر ۳ آبی‌ها شد تا ماراتن بزرگ ایستگاه۲۹ به کام استقلال شود.

نارنجی‌ و آبی‌ها یک دیدار پنج‌گله هم داشتند. به‌واقع جمعه ۲۶شهریورماه سال۸۹ هم گل‌های امیرحسین صادقی(۶۱)، فرهاد مجیدی(۷۰) و آرش برهانی(۷۵) موتور سایپا را از کار انداخت.
البته خودروسازان تا دقیقه۹۲، سه بر یک عقب بودند و کریم انصاری‌فر در این دقیقه از روی نقطه پنالتی فاصله را به حداقل رساند.

بازار داغ اخراجی‌ و اخطاری‌

بازی‌های استقلال و سایپا دو مرتبه هم جنجالی و پربرخورد از آب درآمد. اولین‌بار در دیداری که قضاوتش برعهده محسن قهرمانی بود خودروسازان نتیجه را ۳ بر یک به سود خود خاتمه دادند اما حرف و حدیث در این مسابقه زیاد بود. آبی‌ها ۱۰دی‌ماه سال۸۲ با گل دقیقه۳۱ حسین کاظمی از حریف پیش افتادند اما اول سیدجلال حسینی و بعد محسن خلیلی نتیجه را تغییر دادند. در نهایت هم حمیدرضا رجبی تیر خلاص را به آبی‌ها زد(۹۲).

هشت‌سال و یک‌ماه و سه روز قبل قهرمانی برای کنترل جریان بازی به محمود فکری از استقلال و مومن‌زاده و برجلو از سایپا کارت زرد داد. داوری که بعدها دچار مشکلات فراوان و گرفتار حواشی شد آن روز محسن ارزانی و ارشاد یوسفی از سایپا را اخراج کرد. درست مثل سیاوش اکبرپور از اردوی آبی‌ها که با کارت قرمز داور مسابقه از زمین بیرون رفت.

در دیدار برگشت فصل بعد(اسفند۸۶) دوباره بازی آبی و نارنجی به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شد. شش‌سال و ۱۱ماه و ۱۲روز قبل مسعود مرادی سوت دیداری را به دست گرفت که در نهایت صفر- صفر خاتمه یافت. با این حال از جمع استقلالی‌ها فرهاد مجیدی اخراج شد و برهانی و منتظری کارت زرد گرفتند.

در آن‌سوی میدان مرادی کاپیتان حریف ابراهیم صادقی را با کارت قرمز اخراج کرد و امید شریفی‌نسب، جواد آشتیانی، مجید ایوبی، مجید غلام‌نژاد و میثاق معمارزاده هم کارت زرد گرفتند.

آبی‌ها و ۳ شکست خارج از خانه

استقلالی‌ها امروز مهمان سایپا هستند اما بعید به نظر می‌رسد پس از کسب نتایج خوب اخیر از سوی هواداران‌شان حمایت نشوند. آبی‌ها چهار پیروزی از مجموع ۱۲برد خود را در بازی‌های خارج از خانه خود مقابل سایپا به‌دست آورده‌اند و می‌خواهند پیروزی پنجم‌شان را در خارج از خانه به ثبت برسانند. آنها تنها سه مرتبه نتیجه بازی‌های بیرون از خانه خود را با شکست به پایان رسانده‌اند و همین امیدوارشان می‌کند مثل فصل قبل حریف را در ورزشگاه اختصاصی‌اش، انقلاب کرج شکست دهند.  

شماره ۹ دنبال گل نهم
آرش برهانی اولین‌بار در جریان بازی‌های لیگ‌برتر دروازه سایپا را در بیست‌وسوم شهریورماه سال۸۶ باز کرد. آن روز استقلال بازی هفته پنجم خود برابر حریف را روی گل‌های دقایق ۴۵ و ۶۹ برجلو و آلوز ۲ بریک واگذار کرد. با این حال آرش آقای گل گلزنی‌هایش به سایپا تداوم پیدا کرد.

آرش پس از آن شش مرتبه دیگر دروازه سایپا را در لیگ‌برتر گشود تا فردا شماره۹ آبی‌ها دنبال گل‌های هشتم و شاید نهم خود باشد.

آرش بعد از گلی که در بازی رفت لیگ‌هفتم(۱۵) به ثمر رساند در دیدار رفت لیگ‌هشتم گل دوم استقلال(۶۸) را وارد دروازه حریف کرد تا نتیجه ۲ بر صفر شود.
 

آمار تقابل?های استقلال و سایپا در لیگ برتر

برهانی ۲۷فروردین‌ سال۸۸ گل سومش در لیگ‌برتر را از روی نقطه پنالتی(۸۸) به کارنامه‌اش اضافه کرد. آرش برهانی پس از این گل سه‌امتیازی هم در دیدار با خودروسازان به تیمش هدیه کرد. آقای گل محبوب آبی‌ها در بازی رفت لیگ‌نهم وقتی ابراهیم صادقی(۷۹) گل دقیقه۷۷ خسرو حیدری را پرپر کرد با ضربه تماشایی‌اش در دقیقه۹۴ سه امتیاز شیرین برای استقلال به ارمغان آورد.

جالب اینکه در بازی رفت لیگ‌دهم این داستان تکرار شد. یعنی گل دقیقه۷۵ او بعد از ضربات صادقی و مجیدی پیروزی ۳ بر ۲ استقلال برابر سایپا را قطعی کرد.

این دومین سه‌امتیازی آبی‌ها بود که با گل آرش سند می‌خورد. پسر محجوب استقلالی‌ها دقیقا یک‌سال و سه‌ماه و یک‌روز قبل هم گل سه‌امتیازی دیگری به سایپا زد. آرش در دقیقه۶۳ دیدار هفته یازدهم آبی‌ و نارنجی تک‌گل بازی را زد تا مسابقه هفته یازدهم لیگ۱۳ به کام استقلال شود.

مهاجم بی‌حاشیه آبی‌ها آخرین‌بار ۱۱ماه و ۲۵روز قبل به سایپا گل زد و برابر این تیم در دیداری که ۲ بر صفر به سود استقلال تمام شد(هفته۲۶ لیگ سیزدهم) هفت‌گله شد.

مشرق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false