×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کاشت چنارهای اصفهانی در خیابان ولیعصر

عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بود این درختان ۱۵ تا ۲۰ ساله از کن آورده شود که اگر چنین بود، مورد اعتراض شورا قرار می‌گرفت و امروز اعلام شد این درختان از اصفهان، خیابان ولیعصر آورده می‌شوند.

به گزارش "چغادک نیوز"، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ۲۲ بهمن نماد همبستگی ملی و برادری است، اما این برادری صرفا در کلام نیست و در عمل نیز اگر مشکلی برای کسی به وجود می‌آمد، برادرانه حل می‌شد؛ همان حسی که در جریان هشت سال دفاع مقدس وجود داشت.

وی با اشاره به نقش شورایاری‌ها در ایجاد فضای جشن در ایام دهه فجر، گفت: از سال‌های گذشته شورایاری‌ها در آرایش محیط و مناسب‌سازی فضا تلاش زیادی می‌کردند اما امسال به دلیل بلاتکلیف بودن شورایاری‌های سوم و عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌های چهارم، این اتفاق نیفتاده است.

مسجدجامعی از شورایاری‌ها درخواست کرد به عنوان شخصیت‌های مدنی و محلی همان نقش سال‌های گذشته را ایفا کنند.

وی با تشکر از شورایاری‌های دوره گذشته که در انتخابات شورایاری‌های سال چهارم نیز شرکت کردند، گفت: پس درخواست من از این شورایاری‌ها، تاکنون ۲۱۰۰ نفر از شورایاری‌های پیشین ثبت‌نام کردند.

چنارهای اصفهانی به تهران می‌آیند

مسجدجامعی در ادامه جلسه با اشاره به ساماندهی درختان خیابان ولیعصر (عج)، گفت: خیابان ولیعصر (عج) از میراث طبیعی شهر است و سند ویژه‌ای دارد که خوشبختانه اعلام شد دو هزار درخت ۱۰ تا ۱۵ ساله قرار است در آن کاشته شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه سایه ساختمان‌های بلند مرتبه همیشه بر سر این درختان است و به آنها آسیب رسانده که باید برای آن فکری کرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خیابان ولیعصر (عج) پر از خاطره است، گفت: قرار بود این درختان ۱۵ تا ۲۰ ساله از کن آورده شود که اگر چنین بود، مورد اعتراض شورا قرار می‌گرفت و امروز اعلام شد این درختان از اصفهان، خیابان ولیعصر آورده می‌شوند.

درخواست علی البدل برای ناظرین در انتخابات شورایاری‌ها

در ادامه این جلسه اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران درخواست کرد: سه نفر عضو علی‌البدل برای ۹ نفر هیات نظارتی که در انتخابات شورایاری‌ها انتخاب شدند نیز انتخاب شده تا اگر سفر یا مشکلی برای هر کدام پیش آمد، این علی‌البدل‌ها وظایف آنها را انجام دهند.

کمیسیون تلفیق شنبه بودجه را بررسی می‌کند

وی در ادامه با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق در روز شنبه هفته آینده گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه امسال، اطلاعات خوبی به شورا رسیده است اما یکی از موارد مورد تاکید همه اعضا، بودجه کلی برای پرداخت بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها، شهروندان و پیمانکاران است که باید مشخص شود در این زمینه چه سیاستگذاری‌هایی اتخاذ شده است.

به گفته شاکری، بودجه سال ۹۴ نکاتی داشته که نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

در این جلسه علی صابری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درخواست کرد: هر چه زودتر شرح وظایف کمیسیون حقوقی و نظارتی به تصویب برسد.

بررسی بودجه ۹۴ در صحن علنی باشد

در ادامه این جلسه احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لایحه بودجه شهرداری، لایحه‌ای واحد است که به بخش‌های درآمد، هزینه و تبصره تقسیم نمی‌شود، گفت: وقتی بودجه یک کلیت دارد، باید وقتی در دستور بررسی قرار گرفت، هیچ دستور دیگری در صحن مطرح نشود. این روال قبلا در شورا وجود داشت که تاکید شده است؛ مگر می‌شود وسط بررسی بودجه، دستور دیگری داشته باشیم؟

وی همچنین درخواست کرد: جلسات بررسی بودجه به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها به عنوان نمایندگان شهروندان تهرانی برگزار شود.

او همچنین درخواست کرد: نام موافقین و مخالفین مصوبات ثبت شود.

چمران نیز در پاسخ به وی گفت: هنوز بخش‌های دیگر بودجه آماده نیست و نمی‌توانستیم برای بررسی آن، شورا را تعطیل کنیم. اگر بودجه آماده باشد، هیچ چیز دیگری در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

توجه به معماری اسلامی – ایرانی در بودجه ۹۴

در این جلسه مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران درخواست کرد: دو موضوعی که مقام معظم رهبری در دیدار با شوراها مورد تاکید قرار دادند، در لایحه بودجه تاکید بیشتری بر آن شود.

وی ادامه داد: سیما و منظر شهری و فرهنگ، دو مقوله ای بود که مقام معظم رهبری در آن دیدار نسبت به آن تذکر دادند که ما باید در بودجه ۹۴ در خصوص آن فکری جدی کنیم.

شاکری همچنین درخواست کرد: همانطور که به فکر هوای مردم هستید، به فکر تنفس معرفتی مردم نیز باشید و کاهشی در بودجه فرهنگی ندهید زیرا بیشتر بودجه فرهنگی صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود.

وی همچنین درخواست کرد: در برنامه‌های فرهنگی، نوآوری وجود داشته باشد.

اول کمیسیون تلفیق، بعد بررسی در صحن

اسماعیل دوستی در ادامه این جلسه با بیان اینکه در مجلس اول لایحه بودجه به کمیسیون‌ها می‌رود و بعد در کمیسیون تلفیق، بررسی و سپس در صحن می‌آید، گفت: اما در شورا این رویه اجرا نمی‌شود، اول و در ابتدا بودجه در صحن تصویب و بعد در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

او ادامه داد: تذکر آقای حکیمی پور به جاست و نباید بعد از بررسی لایحه، دستور جلسه دیگری به صحن بیاید.

وی همچنین با اشاره به حضور وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و دیدار اعضا با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، گفت: این تعاملات ویترین خوبی به شورا داده بود که از آقای چمران درخواست می‌کنیم این رویه ادامه پیدا کند.

تقدیر از داوران ایرانی در صحن شورا

حبیب کاشانی در ادامه این جلسه از داوران ایرانی که بازی فینال جام ملت‌های آسیایی را داوری کردند، تشکر کرد و گفت: اگرچه تیم ما قهرمان نشد، اما داوری ما قهرمان شد و درخواست می‌کنم در جلسه‌ای در شورا از این دو داور ایرانی تقدیر و تشکر شود.

علیرضا دبیر نیز توضیح داد: تمامی جلسات بررسی بودجه بر اساس برنامه‌ریزی است که از ابتدای بهمن به تمامی روسای کمیسیون‌ها ارائه شده است.

همچنین در این جلسه مختاباد تذکر داد: نباید کل بودجه به کمیسیون برنامه و بودجه تحویل داده شود و بعد از کمیسیون بودجه، به سایر کمیسیون‌ها ارائه شود، بلکه باید بودجه هر بخشی به کمیسیون تخصصی آن داده شود و کمیسیون بودجه، بررسی‌های تخصصی را جمع‌بندی کند؛ که چمران در پاسخ به وی گفت: رویه انجام شده همین گونه بوده است.

در ادامه این جلسه محسن پیرهادی با اشاره به برگزاری جلسه برخی از کمیسیون‌ها با بدنه اجرایی شهرداری، گفت: این رویه اشتباهی است که برای بررسی برخی از پروژه‌ها، کمیسیون‌ها این گونه جلسات را برگزار می‌کنند، بلکه باید سلسله مراتب حفظ شود و معاونت برنامه‌ریزی در این خصوص به شورا توضیح دهد؛ نه یک معاونت منطقه.

وی با انتقاد از استفاده شکل کلیشه‌ای در بودجه ۹۴، گفت: نباید از همان فرمتی که در بودجه ۹۳ و ۹۲ در خصوص برخی از موضوعات وجود دارد، در بودجه ۹۴ استفاده شود. برخی از اعداد به صورت صوری پر شده و همچنین برخی از موارد جای ابهام دارد. به طور مثال برخی از سرویس‌های بهداشتی در مناطق ۸۰۰ تومان و برخی ۲۰ میلیون تومان، در حالی که باید تفاوت قیمت‌ها ۵ تا ۱۰ درصد باشد.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false