×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دفاع نخست‌وزیر انگلیس از روابط گسترده با ریاض

نخست وزیرانگلیس با دفاع از ادای احترام به پادشاه متوفی عربستان سعودی گفت، هر اطلاعاتی که از سوی عربستان به دولت انگلیس داده می‌شد، جان صدها انگلیسی را نجان می‌داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس از عکس‌العمل دولت انگلیس به مرگ پادشاه پیشین عربستان «ملک عبدالله» دفاع کرده و گفت، هر اطلاعاتی که از سوی عربستان داده می‌شد، به دولت انگلیس کمک می‌کرد جان صدها انگلیسی را نجات دهد.

به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، روز گذشته (دوشنبه) کامرون گفت بعد از آن‌که پادشاه عربستان فوت کرد، اقدام به نیمه افراشته کردن پرچم بریتانیا برای نشان احترام به وی این اقدام در انگلیس صورت گرفت.

کامرون روز گذشته که در میان جمعی از مردم در برنامه‌ی «از رهبران سیاسی پرسش کنید» در شبکه اسکای نیوز حضور داشت، بود این سخنان را بیان کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از حضار که احترام به ملک عبدالله را بی‌احترامی به افراد قربانی حقوق بشر در عربستان نامید، گفت: «ما و عربستان سعودی در موضوع صلح و مبارزه با تروریسم روابطی داریم و از زمانی که نخست وزیر بودم، پاره‌ای از اطلاعات دریافتی از سوی سعودی‌ها جان صدها تن از مردم ما را در انگلیس نجات داد.»

یکی دیگر از حضار از کامرون پرسید که آیا نفت دلیل رابطه انگلیس به عربستان است و دیوید کامرون در پاسخ آن را تایید کرد و ادامه داد «انگلیس باید روابط اقتصادی بسیاری با کشورهای مختلف داشته باشد که شامل خرید نفت و گاز نیز می‌شود.»

پادشاه پیشین عربستان ده روز پیش از این درگذشت و کاخ باکینگهام انگلیس برای ادای احترام به ملک عبدالله، کلیه پرچم‌های بریتانیا حوالی کاخ باکینگهام و دانینگ استریت، مقر دولت این کشور، را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.

بعد از این اقدام مقامات انگلیس، نمایندگان پارلمان این کشور و برخی مقامات سیاسی، هم‌چنین عفو بین‌الملل در انگلیس انتقادات بسیاری کردند. این افراد با اشاره به سابقه سعودی‌ها در نقض حقوق بشر،‌ این حرکت دولت و خانواده سلطنتی انگلیس را دور از شان مردم انگلیس دانستند.

مشرق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false