×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حمایت ترکیه از سران گروه‌های تروریستی در لیبی

منابع خبری لیبی تاکید کردند نظام حاکم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان به طور مداوم سرکردگان گروه‌های تروریستی در لیبی را به حضور پذیرفته و تسهیلات ورود به ترکیه و خروج از آن به اضافه خدمات درمانی را برای آنان فراهم می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منابع خبری لیبی با تاکید بر اینکه نظام حاکم ترکیه و رجب طیب اروغان رئیس جمهور این کشور به طور مداوم سرکردگان گروههای تروریستی را به حضور می پذیرند، تاکید کردند ترکیه در خصوص  ورود و خروج این تروریست ها و خدمات درمانی به آنان تسهیلات می دهد.

اقامت و فعالیت تروریست‌ها در هتل لوکس ترکیه

این منابع به نقل از فعالان لیبی مقیم ترکیه افزودند: آنان این روزها شاهدند که عبدالحکیم بلحاج عضو یک گروه تروریستی لیبی وابسته به القاعده در هتل لوکس ماریوت در استانبول ترکیه اقامت دارد.

منابع خبری لیبی همچنین اعلام کردند که فعالان این کشور رفت و آمد مداوم سرکردگان گروههای تروریستی و اعضای آن به ترکیه را زیر نظر گرفته اند و از ارائه تسهیلات ورود و خروج به آنان و نیز خدمات درمانی از سوی دولت ترکیه خبر دادند.

بنابر اعلام این منابع، وسام بن حمید سرکرده گروه تروریستی موسوم به شورای انقلابی بنغازی که اکنون در هتل ماریوت اقامت دارد، در پی مجروح شدن در درگیری با ارتش لیبی در بنغازی به ترکیه منقتل شده و در یکی از بیمارستان های این کشور تحت درمان قرار گرفت.

این در حالی است که روزنامه ایدینلیک ترکیه پیش از این اعلام کرده بود الهان جیهان نیر نماینده حزب مردم در پارلمان ترکیه هفته گذشته از افکان الا وزیر کشور خواست در خصوص اخبار مربوط به درمان چهار سرکرده داعش که در درگیری ها در لیبی مجروح شده و به استانبول منتقل شده اند، توضیح دهد.

پایگاه اودا تی وی ترکیه نیز ۲۸ اکتبر گذشته فاش کرد که مسئولان ترکیه و سفارت لیبی در آنکارا در چارچوب هماهنگی با یکدیگر در خصوص انتقال مجروحانی که احتمال می رود وابسته به داعش بوده و تابعیت لیبی را دارند، به توافق رسیده و به موجب آن این افراد در یکی از بیمارستان های استان قیصری ترکیه تحت درمان قرار گرفتند.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false