آمریکا استراتژی محور شرق را فراموش کرده/تقویت ایران میراث دوران اوباماست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آمریکا استراتژی محور شرق را فراموش کرده/تقویت ایران میراث دوران اوباماست

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل ازفارس، نشریه فارین پالیسی در تحلیلی با عنوان محور ایران برای اوباما با اشاره به اینکه باید استراتژی «محور شرق» اوباما را فراموش کرد، تصریح می‌کند که میراث بزرگ رئیس جمهور این است که به احتمال زیاد به مثابه توانمندسازی تهران خواهد بود.

دیوید روسکاف سردبیر فارین پالیسی در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه اوباما سفر خود به هند را به دلیل سفر به عربستان برای تسلیت مرگ پادشاه این کشور نیمه کاره رها کرد، تصریح می‌کند که اوباما در این سفر به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان راهی ریاض شد تا درباره هرج و مرج در یمن صحبت کند و درباره دیپلماسی هسته‌ای اطمینان خاطر بدهد که به طرز غیرقابل تصوری سیاست خارجی آمریکا را سود دهنده به جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه هیچ کشوری در جهان از دوران ریاست جمهوری اوباما به اندازه ایران سود نبرده است، تاکید می‌کند که تیم اوباما توافق هسته‌ای با ایران را به عنوان دستاورد با ارزش سیاست خارجی دولت آمریکا نشان خواهند داد این درحالی است که پروژه فراآتلانتیکی برای توافق تجاری می‌تواند این دستاورد باشد.

سردبیر فارین پالیسی با اشاره به لزوم توجه به رابطه با چین و هند بجای عادی سازی رابطه با ایران تصریح می‌کند که این اتفاق هرچند می‌تواند خوشایند باشد ولی به واقع نمی‌تواند روابط ما را با بازیگران کهنه آسیایی بهبود ببخشد.

وی توافق با اشاره به اینکه عملی شدن توافق با ایران، اجرا شدن تئوری توقف برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود، تاکید می‌کند که عملیی شدن این تئوری می‌تواند خوب باشد ولی هیچ ضمانتی وجود ندارد که ایران در آینده از توافقات خود سرباز نزند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false