عیدی بازنشستگان بهمن پرداخت می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عیدی بازنشستگان بهمن پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عیدی بازنشستگان، بهمن ماه پرداخت می‌شود، گفت: تفاهم‌نامه جدیدی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیکاری داشته‌ایم.

به گزارش "چغادک نیوز"،سید تقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد، درباره عملکرد سال ۹۳ سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر بودجه سال آینده سازمان تامین اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۵۸ هزار میلیارد تومان در حال بررسی در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است و این بودجه در سه بخش پرداخت تعهدات درازمدت، بخش درمان و سرمایه‌گذاری‌ها هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد از بودجه سازمان تامین اجتماعی توسط پرداخت حق بیمه تامین می‌شود و مابقی آن بابت مطالباتی است که سازمان از دولت دارد و سازمان تامین اجتماعی بدون اتکای عمومی به درآمدهای دولت اداره می‌شود.

وی به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۳۶ پروژه در سراسر کشور افتتاح و یا به بهره‌برداری می‌رسد که از جمله آن دو بیمارستان پیامبر اعظم کرمان (میلاد ۲) که یکی از بزرگترین بیمارستان‌های تامین اجتماعی در جنوب شرق کشور است و بیمارستان هامون زابل است.

نوربخش خاطر نشان کرد: بیمارستان پیامبر اعظم روند ساخت آن حدود ۸ سال طول کشیده است و با تجهیزات حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. بیمارستان هامون زابل نیز در منطقه‌ای محروم که مردم آن نیازمند بیمارستان بودند ساخته شده و سه سال عملیات ساختمانی و تاسیساتی آن به طول انجامیده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس وعده رئیس جمهور ۱۰ بیمارستان با برند و مدیریت بیمارستان میلاد در کشور ساخته می‌شود تا سطح سلامت بیمه‌شدگان در کشور افزایش یابد.

در ادامه نوربخش به ابلاغ بخشنامه کارگران ساختمانی از امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات زیادی نسبت به قانون قبلی کارگران ساختمانی وجود داشت با مشارکت مجلس و سازمان تامین اجتماعی قانون آن ایجاد و طی بخشنامه‌ای از امروز ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: برای بیمه کارگران ساختمانی در طول امسال سه بار قانون آن عوض شد و قرار بود ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به سازمان تامین اجتماعی برای بیمه‌شدن ۸۰۰ هزار نفر پرداخت شود که سازمان تامین اجتماعی به این تعهد خود عمل کرد ولی منابع حاصل از این بیمه حذف شد و قانون به شکل دیگری تغییر کرد که متاسفانه بعضی از شهرداری‌ها با سازمان تامین اجتماعی همکاری نکردند و در حال حاضر نیز منابعی که به سازمان بابت بیمه‌شدن کارگران ساختمانی پرداخت می‌شود کامل نیست که ما باید با این رقم ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم در حال حاضر هیچ یک از ۸۰۰ هزار نفری که تحت پوشش بیمه بودند حذف نشدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و بر اساس قانون باید درصدی از فروش تراکم بابت بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ایجاد نرم‌افزار مشاغل سخت و زیان آور و تجمیع آن از هفته آینده اشاره کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر زیان‌ده بودن شرکت رایتل، بیان داشت: رایتل جزو شرکت‌های واگذاری به سازمان تامین اجتماعی است که ۱۰۰ درصد مالکیت آن با این سازمان است و این شرکت یک بنگاه اقتصادی و خدماتی است که در یک سال گذشته تعداد مشترکین آن سه برابر شده است و در حال حاضر نیز سودده است و در کارت هوشمند درمان نیز از سیم کارت‌های رایتل استفاده می‌شود.

نوربخش در خصوص بیمه بیکاری نیز اظهار داشت: سال ۹۳ نخستین سالی است که رشد بیمه بیکاری منفی بوده است و از ۲۱۵ هزار نفر به ۱۷۰ هزار نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده است و ۳۵ هزار نفر بیمه بیکاری آنها قطع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اشتغال‌زایی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است که بر اساس آن افرادی که از طریق مراکز کاریابی معرفی می‌شوند ۹۰ درصد حق بیمه را تامین اجتماعی و ۵۰ درصد را کارفرما پرداخت کند که به این شکل بیمه‌شده ۱۴۰ درصد دریافتی دارد و با این اقدام اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

نوربخش خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی تفاهم‌های مشترکی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شش طرح از جمله ماده ۱۴۸ (احصاء سوابق بیمه‌شدگان) مشاغل سخت و زیان‌آور، بیکاری، فنی و حرفه‌ای، حوادث ناشی از کار و بهداشت محیط کار داشته است.

در ادامه سید تقی نوربخش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استخدام ۲ هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی، بیان داشت: برای نخستین بار آزمون استخدامی در تامین اجتماعی توسط سازمان سنجش برگزار شد و مراحل برگزاری آن بسیار شفاف و روشن بود و سازمان سنجش نیز تمام افرادی که در این آزمون حد نصاب را آورده‌اند اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این آزمون ۲ هزار نفر جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند که ۲۵ درصد آن ها سهمیه خانواده شهدا بود که این سهمیه کاملاً لحاظ شده است و برای ۱۸۰۰ نفر باقیمانده نیز مصاحبه شده‌اند و گزینش آنها به اتمام رسیده که تا اواخر بهمن‌ماه پس از اتمام گزینش‌ها مشغول به کار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی، اظهار داشت: ماهیانه ۵۵۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد با این سازمان پرداخت می‌شود و تمامی مطالبات مراکز طرف قرارداد تا اوایل آبان پرداخت شده و تمامی پزشکان عمومی و متخصص نیز تا پایان بهمن ماه تا دی ماه آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تاخیر انجام می‌شد و در سال ۹۱، ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت عیدی‌ها تسهیلات دریافت کردند که این کار به سازمان تامین اجتماعی ضربه می‌زند.

وی به پرداخت مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از تعهدات دولت که در سال آینده حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است با تصویب هیات دولت هزار میلیارد آن پرداخت شده است که  امیدواریم این روند ادامه پیدا کنند.

در ادامه نوربخش درباره پرداخت عیدی بازنشستگان نیز، بیان داشت: با مشخص شدن رقم عیدی از سوی دولت عیدی بازنشستگان در بهمن ماه واریز می‌شود و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این خصوص در نظر گرفته‌ایم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص  افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بر اساس ماده ۱۱۱ و ماده ۹۶ است که در ماده ۹۶ باید نرخ تورم مشخص شود که بر همین اساس حقوق بازنشستگان نیز افزایش یابد و قطعا برای سال آینده به بازنشستگان کمک می‌کنیم.

وی درباره پرونده سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در دادگاه و اظهارات وی مبنی بر اینکه حتی یک چوب کبریت از اموال تامین اجتماعی فروخته نشده است، گفت: برند سازمان اجتماعی اعتماد بین مردم است و باید این اعتماد و امنیت بین‌نسلی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: این پرونده پیگیری از سوی سازمان تامین اجتماعی می‌شود. وی درباره تحت پوشش قرار گرفتن اقلام دارویی بیمه‌ای، اظهار داشت: امروز جلسه شورای عالی بیمه تشکیل می‌شود و پس از این جلسه در خصوص اقلام جدید تحت پوشش بیمه‌ تصمیم‌گیری خواهد شد. تاکنون ۲۴۰۰ دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی درباره شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: ما از سود بنگاه‌های اقتصادی در هزینه‌های جاری تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنیم و سود آن را نیز برای کمک به صنعت اضافه کرده‌ایم.

وی درباره مسکن امید بازنشستگان، اظهار داشت: جلسات متعددی با وزیر مسکن و رفاه در خصوص مسکن امید بازنشستگان داشته‌ایم و سازمان تامین اجتماعی در این خصوص ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری اختصاص داده است و امیدواریم مراحل ساخت آن امسال آغاز شود./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false