×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ظرفیت‌های‌ناشناخته‌ گردشگری‌ بوشهر/لزوم معرفی جاذبه ها

استان بوشهر و مرکز این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که این جاذبه‌ها هنوز به خوبی برای مردم ایران معرفی نشده‌اند و ناشناخته مانده‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، امروزه گردشگری در سطح جهان تبدیل به یک صنعت شده است ولی در کشور ما بیشتر به عنوان یک تفریح به این موضوع نگاه می‌شود و برنامه‌ای است برای گذراندن ایام فراغت.

فارغ از شعارهایی که در زمینه توسعه صنعت توریسم در این سال‌ها در کشور داده شده است، اقدامات چندانی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام نشده است و وضع ما تغییر چندانی نکرده است.

استان بوشهر با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری، هنوز حرکتی در زمینه استفاده از این ظرفیت ها نداشته است و گردشگران بی‌شماری که در اغلب آنها در ایام تعطیلات نوروز به این استان سفر می‌کنند، به خاطر آب و هوای این فصل استان بوشهر و استفاده از دریا است.

وقتی که خوب به این دو فاکتور برای انتخاب بوشهر به عنوان نقطه هدف گردشگری نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این دو فاکتور یک موهبت خدادای است و ما هیچ اقدامی برای بهره‌گیری بیشتر از صنعت گردشگری نداشه‌ایم.

یکی از عوامل عدم توسعه صنعت گردشگری در بوشهر را می‌توان عدم توسعه زیرساخت‌ها دانست و عامل دیگر نیز عدم معرفی مناسب ظرفیت‌های گردشگری بوشهر است.

به عنوان مثال همه ما می‌دانیم که تخت جمشید در استان فارس و چهل ستون و عالی قاپو در اصفهان است ولی کمتر کسی در کشور می‌داند که سنگ‌نوشته‌های هخامنشی و گور دختر و کاخ داریوش هم در استان بوشهر وجود دارد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری باعث می‌شود تا گردشگران بیشتری برای بازدید از این آثار به بوشهر بیایند و همین موضوع عاملی می‌شود تا انگیزه‌ها برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کنار این ظرفیت‌ها دو چندان شود.

شاید مهمترین ظرفیت گردشگری در استان بوشهر همین سواحل نیلگون خلیج فارس باشد که افراد زیادی در طول سال به این نقطه از کشور می‌آیند تا از دریا و ساحل خلیج فارس لذت ببرند.

استان بوشهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است که هنوز معرفی نشده‌اند که از جاذبه‌های طبیعی می‌توان به سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز، چشمه‌های اب گرم، جزایر زیبا همچون خارک و نخیلو و شیف و عباسک و . . و مناطق حفاظت شده و حیات وحش‌های زیبا اشاره کرد.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی بوشهر نیز می‌توان به گور دختر، کاخ زمستانی داریوش، بندر تاریخی سیراف، گورستان باستانی جزیره خارک، آب انبار قوام، خانه رئیسعلی دلواری، عمارت قدیمی ملک، امامزاده میرمحمد حنفیه، کلیسای قدیمی خارک، کاخ بردک سیاه، برج قلعه خورموج، خرابه‌های بندر سینیز، خرابه‌های بندر مهروبان، امامزاده حسن، مسجد بردستان و شاهزاده ابراهیم اشاره کرد.

این ظرفیت‌ها تاکنون به مردم شناسانده نشده اند و باید در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور گردشگران در این اماکن، در زمینه معرفی این آثار نیز تلاش شود.

جاذبه های گردشگی بوشهر در ایام نوروز معرفی شوند

فرماندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان است زیرا هر ساله هزاران نفر در تعطیلات نوروز به بوشهر سفر می کنند و مسئولان شهرستان باید با همکاری و برنامه‌ریزی لازم، جاذبه‌های گردشگری، تاریخ و خصوصیات اخلاقی این دیار و مردم شریفش را به مهمانان و مسافران معرفی کنند.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه برای پذیرای هرچه بهتر از مسافرانی که به استان می آیند باید نقاط ضعف و قوت سال‌های قبل را بررسی کنیم، افزود: ضعف‌ها باید برطرف شوند و نقاط قوت نیز قوی تر گردند.

وی به ضرورت کنار گذاشتن نگاه بخشی و تک‌روی‌ها اشاره و تصریح کرد: بیشتر مشکلات ما از ناتوانی در انجام کارهای جمعی است لذا می‌توان با همکاری و کار جمعی، بهترین خدمات را به مسافران ارائه داد.

ابراهیمی بیان داشت: جزیره خارک یکی از نقاط مهم استان است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد اما مشکلاتی همچون کمبود وسایل ایاب و ذهاب، ممنوعیت مسافرت دریایی در زمان بدی هوا و الزام داشتن مجوز ورود به خارک برای مسافران باعث شده رفت و آمد به این جزیره سخت شود و گردشگران نتوانند از طبیعت خارک دیدن کنند.

وی ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم تا ادارات مرتبط با همکاری هم مشکلات رفت و آمد به خارک را به حداقل رسانده و بتوانیم از این ظرفیت خوب منطقه بهترین استفاده را در جذب گردشگر ببریم.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: با معرفی بهتر و بیشتر جاذبه‌های گردشگری بوشهر شاهد حضور گردشگران بیشتری در استان خواهیم بود و باید تلاش کنیم تا از گردشگری و ظرفیت‌های بوشهر برای توسعه این صنعت بهره بگیریم.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه گردشگری می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و درآمدزایی داشته باشد  که دولت نیز نگاه ویژه‌ای به اینبخش دارد.

گردشگری استان بوشهر متحول می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه تاکنون به خوبی به صنعت گردشگری توجه نشده است و بسیاری از ظرفیت‌ها مورد غفلت واقع شده است.

محمد ابراهیم فروزانی ادامه داد: دولت یکی از اولویت‌های خود را به توسعه گردشگری اختصاص داده است و این موضوعع در استان بوشهر در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استانداری بوشهر منعقد شده است که نقشه راه سه ساله استان بوشهر در بخش گردشگری را مشخص کرده است و می‌تواند گردشگری استان بوشهر را متحول سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه با اشاره به ایجاد دو دهکده گردشگری در استان بوشهر، اذعان داشت: دولت در تلاش برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل جنوبی کشور است که هشت دهکده گردشگری را در آب‌های جنوبی کشور اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: استاندار بوشهر نیز توجه خاصی به موضوع گردشگری بوشهر دارد و در این راستا حمایت‌های بسیار خوبی را از این بخش داشته است.

فروزانی بر لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها در این راستا نقش بسیار مهم و اساسی خواهند داشت و امیدواریم یاورما در این زمینه باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false