×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بخشنامه لغو تعطیلی پنج شنبه ها به بوشهر می رسد؟

استاندار البرز لغو تعطیلی ادارات این استان در روزهای پنج شنبه را تایید کرد و گفت: براساس بخشنامه ابلاغی هیات دولت، به استثنای تهران، استان هایی نظیر آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و بوشهر هم که مشابه ما بودند، ملزم به فعالیت ادارات در روز پنج شنبه شده اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"، استاندار البرز درباره لغو تعطیلی ادارات این استان در روزهای پنج شنبه گفت: براساس بخشنامه ابلاغی هیات دولت، به استثنای تهران، کلیه استان ها ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشد.

وی افزود: در این خصوص حتی استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان ، فارس و بوشهر هم که در شرایطی مشابه البرز قرار داشتند به استناد این دستور ملزم به لغو مصوبه لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها شده اند.

 سیدحمیدطهایی در گفتگو با ایسنا افزود: در پی طرح شکایت یک شاکی به دیوان عدالت اداری مبنی بر تعطیل بودن دستگاه‌های اداری در روز پنجشنبه؛ این رأی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و مصوبه تعطیلی پنجشنبه در البرز لغو می‌شود؛ بر همین اساس و به استناد قانون، همه سازمان‌ها باید ۳۶ روز هفته و ۴۴ ساعت انجام کار داشته باشند.

وی افزود: برغم تلاش‌های انجام شده و نزدیکی البرز به تهران، حجم ترافیک و.. سعی شد تا اقدامی صورت گیرد، اما با توجه به نظر هیئت دولت، معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و بازرسی کل کشور، لغو تعطیلی پنجشنبه ها به ۳۱ استان در قالب بخشنامه ابلاغ شد و به استثنای شهر تهران، کلیه استانها ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشند.

طهایی خاطر نشان کرد: در این خصوص حتی استانهای تبریز، اصفهان ، شیراز و بوشهر هم که در شرایطی مشابه البرز قرار داشتند به استناد این دستور ملزم به لغو مصوبه لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها شدند.

استاندار البرز در ادامه اما خبر از مجراهایی برای جان گرفتن دوباره طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان همجوار پایتخت خبر داد و گفت: اگر استناداتی داشته باشیم بعنوان مثال ظرف دو ماه یا هفته اخیر که این مصوبه اجرایی شده هوای استان آلوده‌تر شده است و یا استدلال‌هایی از این دست وجود داشته باشد قابل پیگیری خواهد بود و می‌توان مجدداً طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را با اخذ مجوز قانونی ادامه داد.

طهایی برخی از دیدگاه‌های مردمی را نیز در این زمینه مورد اشاره قرار داد و افزود: بخشی از مردم درخواست دارند که ساعات کاری آنها درطی هفته سرشکن شود از سویی برخی دیگر نیز توقع دارند همانگونه که همه استانها در روزهای پنجشنبه دایر هستند، البرز نیز تعطیل نباشد و یک روز از هفته را عقب نیفتد.

وی در پایان گفت: البته در موضوع تعطیلی استان باید تفکیک قایل شد، مثلاً شهرستانهای طالقان و اشتهارد و ساوجبلاغ و… که با آلودگی و ترافیک مواجه نیستند، انتظار دارند که تعطیل نباشند، ولی کلانشهر کرج شرایط متفاوتی با سایر شهرستانهای استان دارد و اغلب ترددها در هسته مرکزی شهر کرج صورت می گیرد و همین امر به آلودگی هوا دامن خواهد زد.

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: تعطیلی ادارات استان بوشهر طی روزهای پنج شنبه مربوط به فصل تابستان سالهای ۸۹ تا ۹۱ بود که پس از آن این تعطیلی در سایر ایام سال تمدید شد.

از ابتدای فعالیت دولت یازدهم هر ازچندگاهی زمزمه هایی درباره لغو این تعطیلی در بوشهر مطرح می شود، اما باید دید اظهارات اخیر استاندار البرز چقدر جدی است؟

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false