×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز فعالیت زمستانه راهداران در جاده‌های برفگیر

رییس سازمان حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: فعالیت رسمی حدود ۱۵ هزار راهدار در جاده های مواصلاتی برفگیر کشور از امروز اول دی ماه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،

به نقل از ایرنا ،رییس سازمان حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: فعالیت رسمی حدود ۱۵ هزار راهدار در جاده های مواصلاتی برفگیر کشور از امروز اول دی ماه در سراسر کشور آغاز شد.
 
داوود کشاورزیاندر جمع راهداران استان های مازندران و تهران در راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) آمل گفت: این شمار در مقایسه با پارسال که حدود ۱۲ هزار راهدار بودند، سه هزار نفر بیشتر شده و در ۹۸۰ راهدارخانه جاده های برفگیر کشور مستقر شدند.
 
وی افزود: امسال به منظور تسریع در عملیات برفروبی و کمک به مسافران گرفتار در برف و سرما تعداد ماشین آلات و تجهیزات راهداری نیز از هشت هزار دستگاه به ۹ هزار دستگاه افزایش یافته است.
 
رییس سازمان حمل و نقل جاده ای به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارهای این سازمان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: کل اعتبار این سازمان در بخش های مختلف حمل و نقل جاده ای کشور هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ بوده که این رقم در سال جاری به ۲ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته و برای سال آینده نیز انتظار افزایش داریم.
 
کشاورزیان با تاکید بر این که در مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی به دنبال مدیریت در بخش نگهداری راه های کشور در راستای کمترشدن سهم راه ها در تصادف های جاده ای هستیم، تصریح کرد: این مهم قابل تحقق یافتن است به اینکه همه مدیران این بخش ها دغدغه ایمنی داشته باشند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ایمنی مترادف با پول خرج کردن و یا هزینه نکردن نیست بلکه به مدیریت صحیح در این بخش برمی گردد.
 
کشاورزیان به وجود بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه روستایی، شهری، بزرگراه و آزاد راه در کشور اشاره کرد و گفت: اولویت هزینه ما ارتقای ایمنی، ساخت شانه های خاکی کنار جاده های کم عرض، اصلاح شیب ها، نصب و جایگزینی تابلوها، تقاطع ها، دوربرگردان ها وبرخی موارد دیگر است.
 
وی با اشاره به این که توجه به نگهداری جاده های کشور دارای ردیف اعتباری مستقل شده است، افزود: خوشبختانه اعتبارهای اختصاصی برای حفظ ایمنی راه های کشور نیز در سال جاری افزایش خوبی داشته است.
 
وی یادآورشد: در بودجه سال ۹۴ کل کشور در بخش راه ها، هم جاده های اصلی و هم جاده های فرعی دارای ردیف مستقل اعتباری شدند.
 
اختصاص هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل
 
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای از اختصاص حدود هزار میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل ونقل سواری و مینی بوسرانی خبر داد.
 
کشاورزیان در حاشیه بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) آمل به خبرنگار ایرنا گفت: در همین راستا قراردادهایی با شرکت های تولیدی و واردکننده خودروهای سواری با تکنولوژی های جدید و ایمنی بالا بسته شده و تعدادی از این نوع خودروها اکنون وارد ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور شده است.
 
وی افزود: میزان تسهیلات بستگی به نوع خودروی فرد متقاضی دارد، اما سازمان حمل ونقل جاده ای حدود ۷۰ درصد قیمت خودرو را به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کند.
 
وی اضافه کرد: سازمان حمل نقل جاده ای با این اقدام تشویقی وحمایتی قصد دارد، علاوه بر کاهش عمر ناوگان حمل و نقل کشور، از خودروهای جدید و دارای ایمنی بالا نیز استفاده کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی به عمر بالای ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون عمر ناوگان حمل ونقل باری کشور حدود ۱۷ سال، اتوبوس حدود ۱۱ تا ۱۲ و سواری بیش از شش سال است.
 
کشاورزیان با اشاره به این که روند نوسازی حمل و نقل جاده ای در دنیا به صورت طبیعی و دایمی انجام می شود، اما در ایران این وضعیت غیرطبیعی است، افزود: در ایران به علت واقعی نبودن قیمت حامل های انرژی، متاسفانه فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور نیز مختل است.
 
وی اضافه کرد: به همین منظور مجبور هستیم در هر چند وقت به صورت حمایت های تشویقی برای نوسازی ناوگان حمل ونقل کشور استفاده کنیم.
 
معاون وزیرراه وشهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای به وجود حدود ۳۵ هزار دستگاه سواری در جاده های بین شهری و برون شهری کشور اشاره کرد و یادآور شد: برابر برنامه سازمان باید به تدریج نوسازی این شمار خودرو در کشور آغاز شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false