×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
توقیف بیش از ۳۳۰ فروند شناور استان بوشهر در سال جاری

معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۳۳۰ فروند شناور و بیش از ۳۰ دستگاه خودرو توقیف شده‌ است.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی حاجت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فرماندهی دریابانی استان بوشهر برابر اهداف، سیاست‌ها و اولویت‌ها، اقدامات ما در حوزه سه پایگاه دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان با استقرار واحدهای شناوری، ناوگروه شناوری، پاسگاه‌ها، پست‌های کنترل، سایت ها حوزه ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که به عنوان وظایف مهم حوزه امنیتی مرزی استان بوشهر است، موضوع کنترل ورود و خروج شناوران، افراد، خدمه و مدارک هویتی آنهاست.

حاجت‌پور خاطرنشان کرد: با کار کارشناسی که در حوزه دریایی استان انجام گرفت، به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از شناوران در حوزه دریایی استان فعالیت می‌کنند که فاقد هرگونه علائم و مدارک دریانوردی هستند.

وی افزود: همکاران دریابانی در پست‌های کنترل دقیقا این موضوع را مورد کنترل قرار دادند که نهایتا موفق شدیم که اینها درخواست صیادان استان بود و دوستان در شیلات و اداره بنادر دست به دست هم دادیم تا شناورهایی که فاقد هویت هستند و ساماندهی نشده بودند، از آنها جلوگیری به عمل آید.

معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: پس از بررسی‌هایی که به عمل آمد، از خروج ۱۳۰ فروند شناوری که فاقد هویت و مدارک قانونی هستند، جلوگیری به عمل آمد.

وی یادآور شد: در حوزه استانداری اقدام خوبی انجام دادند که جلسه فوق‌العاده‌ای در این راستا تشکیل و تصمیم گرفته شد فرصتی به این صیادان داده شود تا بتوانند مجوزهای لازم را که مورد نیاز دریابانی است، لحاظ کنند.

حاجت‌پور تاکید کرد: چنانچه شناوری فاقد هرگونه مدارک هویتی باشد، از ورود و خروج آنها جلوگیری خواهد شد، زیرا تبعات سوءامنیتی را به دنبال دارد که همه متولیان امنیت به دنبال این قضیه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که صیادان لاورساحلی شهرستان دشتی خواستار افزایش قدرت موتورهای ۵۵ به ۷۵ هستند با توجه به اینکه معتقدند صید در ۵۰ مایلی است و موتورهایی که دارای  قدرت ۵۵ هستند توان آنها به محل صیدگاه‌ها ممکن نیست، در این زمینه چه پاسخی دارید، گفت: به اطلاع تمام جامعه صیادان استان بوشهر می‌رسانم که افزایش قدرت موتورهای ۵۵ به ۷۵ برابر ابلاغیه‌ای که از مرکز به ما واصل شده، ممنوع شده است.

حاجت‌پور اضافه کرد: موتورهای ۵۵ که دارای مجوز هستند، می‌توانند فعالیت کنند و هیچ‌گونه منعی وجود ندارد و ما ضمن تقدیر و تشکر از صیادان معتقدیم که مرز، مرزبان و مرزنشین سه عامل هستند که چنانچه این سه عنصر با هم همکاری نداشته باشند، آن چیزی که در حوزه امنیت است، حاصل نخواهد شد.

معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر اذعان داشت: امنیت قابل قبولی که در حوزه مرزی استان بوشهر وجود دارد نتیجه تلاش‌، همکاری، همیاری و مساعدت‌های دریانوردان ما در حوزه اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی است.

وی یادآور شد: فرماندهی دریابانی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تا ‌کنون ۸۶۸ میلیارد ریال کالا و ۲۱ میلیارد ریال سوخت کشف کرده است.

حاجت‌پور بیان داشت: درسال جاری تا کنون بیش از ۳۳۰ فروند شناور و بیش از ۳۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی افزود: از مرزنشینان، صیادان، دریانوردان، تجار، ملوانان و… انتظار داریم که با دریابانی در راستای ارتقای سطح حوزه استان بوشهر همچون گذشته نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false