×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تخصیص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتباربرای پروژه های شرکت آبفار کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان از تخصیص بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های این شرکت در سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"، رحمان رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر به میزان اعتبارات مصوب سال جاری این شرکت اشاره کرد وگفت: در سال جاری از محل اعتبارات استانی، دو درصد درآمد نفت و گاز، سفر رهبری، خشکسالی، برنامه پنجم توسعه و ملی بالغ بر ۳۰۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه های این شرکت مصوب  شد که از این میزان بالغ بر ۱۷۰ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۳۹ پروژه آبرسانی به روستاها، تامین آب، توسعه و بازسازی، مطالعات آب و فاضلاب، تجهیز آزمایشگاه دفع بهداشتی فاضلاب و آبرسانی سیار اختصاص داده شده است.

وی به میزان اعتبارات مورد نیاز تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و اظهارداشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه برای اجرای طرح ها و پروژه های این شرکت در بخش آب به یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و در بخش فاضلاب نیز به ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

بیش از ۱۱۳ هزار مشترک روستایی تحت پوشش شرکت آبفار کردستان هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان با اشاره به وجود یک هزار و ۷۰۲ روستا با جمعیت ۵۰۷ هزار و ۷۷۱ نفر در کردستان گفت: یک هزار و ۳۵۲ روستا در استان بالای ۲۰ خانوار و ۳۵۰ روستا هم زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

رحیمی عنوان کرد: در ابتدای فصل گرما تا پایان مهر ماه امسال قریب به ۳۲ روستای استان به دلیل پائین آمدن سطح آب چاه ها و قنات ها با کمبود آب روبه رو شدند که این شرکت بر حسب وظایف خود مشکل کمبود آب شرب روستاها را از طریق آبرسانی سیار مرتفع کرده است.

وی تعداد کل مشترکین این شرکت را ۱۱۳ هزار و ۳۱۵ مشترک ذکر کرد و اظهارداشت: از این تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره در سال جاری به تعداد کل مشترکین ما افزوده شده اند.

وی  ادامه داد: شرکت آبفار استان به منظور خدمات رسانی به روستائیان با هزینه ای گزاف نسبت به تامین آب برای روستاهای دارای مشکل کم آبی اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان با بیان اینکه آب یکی از ارکان اصلی حیات بشری است به طوری که حیات بدون آن برای موجوات زنده به هیچ وجه قابل تصور نبوده و نیست، گفت: آب تنها ماده ای است که جایگزین ندارد، لذا در جهت تامین آن هر اندازه تلاش و کوشش شود باز حق مطلب ادا نشده است.

رحیمی به تاسیسات موجود این شرکت در روستاها اشاره کرد و افزود: این شرکت در حال حاضر دارای  هزار و ۴۸۵ مخزن ذخیره آب با حجم ۱۰۰ هزار و ۸۱۳ متر مکعب، یک هزار و ۵۱۹ دهنه چشمه، ۴۸۷ حلقه چاه و ۴۴ رشته قنات است.

وی از دیگر تاسیسات موجود را شامل تعداد ۶۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، ۳ هزار و ۳۰۳ کیلومتر طول شبکه توزیع آب، ۳ هزار و ۳۱۳ کیلومتر طول خطوط انتقال آب و همچنین ۴۲۱ دستگاه کلریناتور ذکر کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false