×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
روایت زنگنه از پشت پرده قیمت نفت/ امریکا – کوبا پایان جنگ سرد/ تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره‌ای در اصفهان

در این گزارش می توانید تحلیلی بر عناوین روزنامه های سراسر کشور را مطالعه کنید.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایمنا

قرارگاه خاتم الانبیاء با نجابت دولت را یاری می کند
امروز پنج شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۳ روزنامه های سراسری در حالی روی دکه های روزنامه فروشی قرار گرفتند که بسیاری از آنها سخنان روز گذشته محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت را در حمایت این قوه از سپاه بازتاب داده اند. روزنامه کیهان در یکی از عناوین اصلی خود و در مطلبی با عنوان"قرارگاه خاتم الانبیاء با نجابت دولت را یاری می کند" به نقل از نوبخت می نویسد: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست. ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از ۲ میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.

روایت زنگنه از پشت پرده قیمت نفت

"روایت زنگنه از پشت پرده قیمت نفت" عنوان تیتر نخست روزنامه عصر رسانه است. قیمت نفت در روزهای اخیر به پایین ترین میزان آن در چند سال اخیر رسیده است و بسیاری از کارشناسان داخلی این افت قیمت را یک دسیسه سیاسی می دانند. این روزنامه به نقل از وزیر نفت می نویسد: ادامه روند کاهشی قیمت نفت یک توطئه سیاسی همراه با افراط و تفریط است. من در نشست وین عنوان کردم ایران با توجه به کاهش صادرات نفت به دلیل تحریم در سالهای اخیر حاضر نیست به هیچ عنوان از سهم خود در بازار نفت کوتاه بیاید.

ماجرای هورمون سمی در محصولات کشاورزی

سمی بودن محصولات کشاورزی مدتی است که از سوی برخی مراجع پزشکی و حتی در بعضی موارد از سوی وزیر بهداشت عنوان شده است. روزنامه امتیاز امروز تیتر یک خود را با عنوان"ماجرای هورمون سمی در محصولات کشاورزی" به همین موضوع اختصاص داده است. در این خبر می خوانیم: سازمان غذا و دارو هیچ مجوزی برای استفاده از هورمون های غیرمجاز در محصولات کشاورزی را صادر نکرده است.

امریکا – کوبا پایان جنگ سرد

دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که شاید بتوان از آن به عنوان مهمترین رویداد سیاست بین المللی یاد کرد. "امریکا – کوبا پایان جنگ سرد" تیتر نخست روزنامه اعتماد است. این روزنامه می نویسد: نیم قرن بن بست در روابط امریکا و کوبا به یک گشایش شگفت انگیز منجر شده است. در هاوانا و واشنگتن صحبت از آغاز روابط دیپلماتیک است. حالااین خبر حتی شگفت انگیزتر از معمای لغو عملیات خلیج خوک ها علیه چریک پیر است. درست حالاکه جهان دوباره در آستانه قطبی شدن است، شاخ هیولای کمونیسم دست دوستی خود را به سوی دشمن تاریخی دراز کرده است. هنوز یکی از برجسته ترین سمبل های کمونیست های جوان در هاوانا اتاق فکر کوبا را اداره می کند، اما ظاهرا فکر سیاسی آرمان های سوسیالیستی به همجواری مسالمت آمیز و متمدنانه تغییر کرده است. «روابط متمدنانه» درخواستی بود که رائول کاسترو، رییس دولت کوبا به باراک اوباما، رییس جمهور امریکا پیشنهاد داده بود و حالانشانه های شکل گیری این روابط متمدنانه در حال بروز است.

کلید غیر قانونی چرخید

"کلید غیر قانونی چرخید" عنوان تیتر نخست روزنامه وطن امروز است که به موضوع برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اختصاص دارد. این روزنامه در گزارشش می نویسد: مسؤولان برای کور کردن گره برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی به غیر از تکذیب‌های پیاپی، سیاست عجیبی اتخاذ کردند و به جای پاسخگویی، در نقش یک شاکی ظاهر شدند! در حالی که دیروز سخنگوی دولت برداشت ۱/۴ میلیارد دلاری از صندوق توسعه را «کذب» دانست، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: مصوبه برداشت ۱/۴ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی محرمانه بوده و نباید رسانه‌ای می‌شد!

چانه‌زنی‌های ریز وحساس در ژنو
"چانه‌زنی‌های ریز وحساس در ژنو" تیتر یک روزنامه آرمان امروز است در این گزارش می خوانیم: ایران و آمریکا دو قطب اصلی مذاکرات هسته‌ای هستند و از آن حیث که امکان تبادل نظر و دیدار طرفین به علت قطع روابط رسمی و دیپلماتیک ممکن و میسر نیست، دو طرف مهم‌ترین چانه‌زنی‌ها را در اثنای مذاکرات و پیش از آغاز رسمی جلسه میان ایران و ۱+۵ طی ۲روز به انجام رساندند. مذاکراتی که فضای آن از سوی سیدعباس عراقچی معاون ظریف مطلوب ارزیابی شده و چنین عنوان کرده که کار چانه‌زنی‌ها به موضوعات ریز و خرد رسیده و این نکته بی‌گمان نشانه مثبتی در مذاکرات است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترک خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخته و چانه زنی دو روزه با هیات آمریکایی را در چارچوب روند طبیعی مذاکرات هسته‌ای عنوان کرده و البته بر این نکته نیز تاکید کرد که گام‌های خوبی برای دستیابی به توافق برداشته شده است وگام‌های بعدی برداشته خواهد شد. غیر از نشست میان هیات ایرانی و اعضای ۱+۵ در قالب جلسه رسمی این دور از مذاکرات، در روز انتهایی هیات ایرانی دیداری دو ساعته با هیات فرانسوی داشته و پس از آن نیز دیدارهای دو جانبه میان ایران و تمامی هیات‌‌های عضو ۱+۵ به انجام رسید.

عناوین روزنامه های اصفهان

تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره‌ای در اصفهان
روزنامه نصف جهان تیتر یک خود را با عنوان" تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره‌ای در اصفهان" به تولد نوزادان به روش رحم اجاره ای اختصاص داده است و به نقل از عضو هیات مدیره مرکز باروری و نابروری اصفهان می نویسد: روزانه بین یک تا دو نــوزاد بــه روش رحــم اجــاره‌ای در مـرکـز بـاروری و ناباروری اصفهان متولد می شوند که به این روش بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تولد در سال خواهیم داشت.
اگـر مطـب هـای دیگـر پزشکان خارج از مرکز باروری و ناباروری در اصفهان را نیز در نظر بگیریم سالانه نزدیک به یک هزار نوزاد به روش رحم اجاره‌ای در اصفهان متولد می شوند یعنی به شکل تقریبی روزانه سه نوزاد.

نجف خواهرخوانده اصفهان می شود

"نجف خواهرخوانده اصفهان می شود" عکس یک روزنامه زاینده رود امروز است.

دلار و طلا در جاده گرانی

دلار و سکه و قیمت های دائما در نوسان آن تیتر یک روزنامه نسل فردا است. این روزنامه در گزارشی با عنوان"دلار و طلا در جاده گرانی" به این موضوع پرداخته است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false