×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله دربقاع متبرکه استان

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان خبرداد: درهفته وقف برنامه های متنوعی ازجمله همایش وقف و رسانه و تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله دربقاع متبرکه استان برگزارمی شود

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت السلام مرتضی محمدیان درنشست صمیمی با اصحاب رسانه استان به مناسب هفته وقف بیان داشت: وقف یکی ازدستورات دینی است که سفارش فراوانی نسبت به آن شده است و کسی نمی تواندآن را از بین ببرد و کسی حق فروش و نابود کردن آن را ندارد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهردرخصوص آثاروبرکات وقف درجامعه مطالبی ایراد کرد و گفت: وقف اگراحیاء شود وبه جایگاه خودبرسد وجاهایی راکه دولتها نمی توانند انجام دهند با وقف می توان آن را انجام داد که گذشتگان ما ازعاملین وقف بودند.

وی تعداد حسینیه ها وتکیه های وقف شده استان را ۲۲۱۸موقوفه عنوان کرد وگفت : تعدادی ازحسینه ها را افرادی ساخته اند که ازدولت کمک دریافت نموده اند و فاقد پروانه ثبتی می باشند ودرموقوفات تنها مشکل ومعضلی که داریم این است که واقفان خود را صاحب آن مکان می دانند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف درآخرماه صفربیان داشت: دراین هفته تلاش شده است که وقف را بیشتربه مردم معرفی کنیم وبرنامه های متعددی را دراین هفته اجرا خواهیم کرد که یکی ازاین برنامه ها همایش وقف و رسانه است که درسالن ارشاد برگزارمی شود و ازکسانی که درمورد وقف تلاش کرده اند تجلیل خواهد شد.

حجت السلام محمدیان اضافه کرد:ازدیگربرنامه ها برپایی ایستگاه هایی با عنوان همه واقف هستند که درشلوغ ترین نقاط شهرها همراه با مشاورو باحضورکارشناسان اجرا می شود، برپایی خیمه های معرفت درامامزادگان، برپایی نشست های صنفی وایجاد تعامل بین آنها، تهیه بسته های فرهنگی اززیارت اربعین تا شهادت امام رضا(ع)، سخنرانی مسئولین اوقاف درنمازجمعه، تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله دربقاع متبرکه استان وهمایش یاوران وقف می باشد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false