شکوه شور و شعور حسینی در اجتماع بوشهری ها در جوار ضریح خیمه گاه حضرت ابالفضل(ع)+ تصاویر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شکوه شور و شعور حسینی در اجتماع بوشهری ها در جوار ضریح خیمه گاه حضرت ابالفضل(ع)+ تصاویر

همزمان با فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان شکوه شور و شعور حسینی در اجتماع بوشهری ها در جوار ضریح خیمه گاه حضرت ابالفضل(ع) نمایان شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "گام نیوز"،  صبح امروز(شنبه) همزمان با فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بوشهر در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی به عزاداری پرداختند.

شیفتگان راه حق که برای تجدید میثاقی دگر با سیدالشهدا در این مراسم حضور پیدا کرده بودند ندای «لبیک یا حسین» را کوبنده تر از همیشه فریاد زدند.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در بوشهر از ساعت ۱۰ صبح در میدان رئیسعلی دلواری آغاز و عزاداران در قالب دسته های زنجیززنی مسیر را تا ضریح خیمه گاه حضرت اباالفضل العباس(ع) راهپیمایی کردند.

حضور افراد مسن، جوانان، نوجوانان و نونهالان در هوای نسبتاً گرم شهر بوشهر جلوه خاصی را به این حضور باشکوه و معنوی داده بود. پیرزنان و پیرمردانی که عصا به دست لبیک یا حسین(ع) را با تمام وجود فریاد می زدند از دیگر صحنه های جالب توجه این آیین بود.

حضور مسئولان ارشد استان همچون آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به همراه برخی مسئولان دستگاه های اجرایی در کنار مردم از دیگر نکات بارز این مراسم بود.

قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا، اقامه نماز ظهر در جوار ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نوای چند تن از مداحان اهل بیت، دمام زنی، سینه زنی و زنجیرزنی دسته های عزاداری را می توان از برنامه های برگزار شده در این اجتماع نام برد.

زمزمه دعاها و نیایش های مردم ولایتمدار در گوشه گوشه این مراسم نیز نشاندهنده عشق و علاقه وافر آنها به ساحت سیدالشهدا بود.

در این بین حضور دسته ی عزاداری افغانیان مقیم بوشهر در این مراسم که هم پا و هم صدا با مردم یا ابالفضل و یا حسین را فریاد می زدند از دیگر صحنه های جالب توجه این مراسم بود.

منبع تصاویر: ایرنا/ عباس حیدری

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false