×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۶هزارهکتار زمین پرورش میگو دراستان بوشهر به سرمایه گذاران واگذار می شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اراضی پرورش میگو در این استان درسال آینده افزایش می یابد که در این ارتباط اکنون ۱۶هزار هکتار از اراضی ساحلی در حال واگذاری به سرمایه گذاران است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  ایرنا، حسین بهمنیاری چهارشنبه شب درنشست با مسوولان استان بوشهر افزود: با واگذاری این اراضی تولید میگو در این استان به چند برابر تولید فعلی افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: ۳۳ شرکت عمل آوری میگو در نقاط ساحلی استان بوشهر برای بسته بندی و فرآوری میگوی پرورشی فعال است.

بهمنیاری ادامه داد: این استان دارای ویژگی های مهم برای پرورش آبزیان است که فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در این صنعت فراهم کرده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه ذخائر آبزیان به سبب صید غیر مجاز و استفاده از روشهای صید مخرب صدمات زیادی دیده است، توسعه پرورش آبزیان بسیار مقرون به صرفه تر از صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صیادان در فصل گذشته آزاد سازی صید میگو یکهزار و۵۰۰ تن میگو صید کرده اند گفت: صید میگو نسبت به پرورش آن مقرون به صرفه نیست زیرا با هزینه کمتری می توان با پرورش میگو چند برابر صیادی، میگو استحصال کرد.

بهمنیاری بیان کرد: امسال چهار هزار و ۴۰ هکتار زمین ساحلی برای پرورش آبزیان اختصاص یافت که پرورش دهندگان با ذخیره سازی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال قطعه بچه میگو بیش از ۱۳هزار تن میگو تولید کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: درمرکز پرورش میگو بیش از ۱۰ هزار نفر و در حوزه عمل آوری نیز چهار هزار و۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و این میزان نسبت به صید و صیادی زمینه اشتغال بیشتری را فراهم می کند.
 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false