۴۹۵ روحانی به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام شده‌اند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۴۹۵ روحانی به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام شده‌اند

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: روحانیون و مبلغان از ماه محرم نقش مهم و ارزنده‌ای در تبیین قیام عاشورای حسینی داشته‌اند و اکنون ۴۹۵ روحانی در سایر نقاط استان بوشهر حضور دارند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودنیا صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه آخر ماه صفر با اشاره به فعالیت  مبلغان در ایام  صفر اظهار داشت :یک‌هزار و ۱۶۰ هیئت مذهبی در استان  فعال هستند و مراسم ویژه دهه آخر ماه صفر توسط ۶۰ هیئت محور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مجالس روضه خوانی و عزاداری در منازل اجرا می‌شود تصریح کرد: ۵۰ برنامه محوری قرائت زیارت اربعین از راه دور نیز در سطح استان اجرا می‌شود و این در حالی است که ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در این دهه فعال است.

محمودنیا از اعزام روحانیون و مبلغان به سایر نقاط استان خبرداد و اظهار کرد: از ابتدای محرم تاکنون یک هزار و ۳۰۴ مبلغ در سراسر استان مشغول به تبلیغ هستند که از این تعداد ۴۹۵ مبلغ برای دهه آخر ماه صفر برنامه دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیزبا بیان اینکه مدارس پایگاه خوبی برای انتقال فرهنگ دینی و مذهبی است گفت:  این اداره کل آمادگی  همکاری برای اجرای برنامه‌های مشترک در این زمینه با نهادهای متولی دارد.

سیروس فتحی ازساماندهی آیین‌های عزاداری در محیط های آموزشی خبرداد و افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه باید انجام شود ساماندهی آیین‌های عزاداری و شناسایی و رفع آسیب‌های فرهنگ عزاداری در محیط های آموزشی با همکاری معلمان و روحانیون است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های مناسب می‌تواند در حوزه پرورشی و فرهنگی بسیار موثر عمل کند و امیدواریم با انجام توافقات لازم با نهادهای متولی و حمایت مسئولان شاهد تحقق این امر باشیم.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false