مأموریت سرگرد برای نجات‌ کشتی‌ به‌ گِل‌ نشسته +جدول | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مأموریت سرگرد برای نجات‌ کشتی‌ به‌ گِل‌ نشسته +جدول

سکان کشتی ملوانان بندر انزلی در نیمه راه به یک سرمربی کهنه‌کار سپرده شده تا شاید این کشتی به گل نشسته را از غرق شدن نجات دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از مشرق ملوان بندر انزلی در لیگ برتر چهاردهم، سومین مربی خود را هم در این فصل به خدمت گرفت تا شاید اوضاع بحرانی خود را بهبود ببخشد. قوی سپید انزلی ابتدا با نصرت ایراندوست شروع کرد ولی همکاری آنها تنها ۱۱ هفته دوام آورد تا دست به دامن یک مربی خارجی شوند. اما همکاری ملوانان و مویسیلوویچ مونته نگرویی هم خیلی زود پایان یافت چرا که ۵ هفته و کسب تنها ۲ امتیاز نتیجه ای نبود که این همکاری ادامه یابد. این مربی ۴۷ ساله، در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ به عنوان مربی سال مونته نگرو انتخاب شده بود.

سرانجام پس از نام بردن از چند سرمربی هدایت قوها به فیروز کریمی کهنه‌کار سپرده شد تا شاید بتواند ملوان را از سقوط نجات دهد. کریمی باید در اولین دیدار خود مقابل دامادش مهدی تارتار در صبای قم که اتفاقا اولین بازی وی هم خواهد بود بایستد که در نوع خود برخورد جالبی خواهد بود.
 

عملکرد فیروز کریمی در ادوار لیگ برتر
کریمی فصل قبل در سه بازی آخر ذوب‌آهن جانشین لوکابوناچیچ و مجتبی تقوی شد تا با ثبت پیروزی نصف جهانی‌ها برابر داماش و راه‌‌آهن عامل اصلی ماندن این تیم در لیگ برتر لقب بگیرد.

فیروز کریمی که فوق‌لیسانس روان‌شناسی دارد،‌ سرهنگ پلیس بوده و حالا پس از پاس در یک تیم نظامی البته از نوع دریایی آن باید خود را محک بزند. ادبیات خاص این سرمربی هم زبانزد خاص و عام است. این سرمربی طناز و صریح اللهجه در سال های اخیر یکی از «ف.ک»های معروف و منشوری بوده و کمتر در لیگ برتر دیده شده است.

در زیر کارنامه این سرمربی باسابقه و البته پرنوسان در ادوار لیگ برتر فوتبال را مرور خواهیم کرد:

** از قهرمانی آسیا تا نایب قهرمانی لیگ برتر
به گزارش مشرق، فیروز کریمی که سابقه بازی در پاس تهران را دارد، در تیم‌های زیادی از قبیل پاس تهران٬ سپاهان اصفهان٬ بهمن کرج٬ پلی‌اکریل اصفهان٬ تراکتور سازی تبریز٬ استقلال اهواز٬ ابومسلم مشهد٬ شهاب زنجان٬ راه آهن شهرری٬ استقلال تهران٬ صبای قم٬ داماش گیلان٬ گسترش فولاد٬ شاهین بوشهر٬ سنگ آهن بافق٬ پیکان تهران٬ ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندر انزلی مربیگری کرده است.

آخرین افتخار باشگاهی ایران در آسیا به نام این سرمربی ۵۸ ساله است؛ وی با پاس در سال ۹۲ قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، ضمن این که ۲ قهرمانی پیاپی با پاس در لیگ آزادگان در سالهای ۷۰ و ۷۱ و قهرمانی با بهمن در جام حذفی سال ۷۳ نشان دهنده اینست که این سرمربی طناز در اوایل سرمربیگری خود بسیار موفق تر از سالهای اخیر بوده است.

کریمی در لیگ برتر یک فصل کم‌نظیر را با استقلال اهواز پشت سر گذاشت اما در بقیه فصول(به جز فصل قبل) به نتایجی که باید دست نیافت. کریمی ۷ فصل در لیگ برتر مربیگری کرد اما تنها در فصول ششم و هشتم، تمام بازی‌ها را سرمربی استقلال اهواز و صبا بود. فیروزخان در سایر فصول معمولا یک آلترناتیو بود برای سایر مربیانی که به بن‌بست رسیده بودند.
 

مأموریت سرگرد برای نجات? کشتی? به? گِل? نشسته +جدول

به واقع فصل رویایی فیروز کریمی همراهی‌اش با استقلال اهواز در لیگ ششم بود، تیمی که پس از سایپا و بالاتر از پرسپولیس و استقلال که ۵۳ و ۵۲ امتیاز گرفته بودند با ۵۴ امتیاز نایب‌قهرمان شد.

ثبت ۱۶ برد و ۶ مساوی برای جنوبی‌ها یک نتیجه خارق‌العاده بود. هرچند که اگر نتایج هفته پایانی طور دیگری رقم می‌خوردند، قهرمانی هم دور از دسترس تیم کریمی نبود!

** نحسی ۱۳ حاجی فیروز را گرفت!
فیروز کریمی در ادوار لیگ برتر روزهای بد هم کم نداشت. شاید تحویل گرفتن استقلال پر از مشکل در لیگ هفتم یکی از اشتباهات این مربی بود. کریمی از ایستگاه پانزدهم لیگ هفتم جای ناصر حجازی و صادق ورمزیار (۲ بازی روی نیمکت بود) را گرفت اما هرگز تیم آبی‌ها از مشکلات رهایی پیدا نکرد. ثبت رتبه سیزدهم لیگ از نتایجی بود که هنوز هم خاطره‌اش آبی‌ها را آزار می‌دهد.

** سقوط شاهین و روغن سوزی پیکان
به گزارش مشرق، کریمی یک فصل بعد در صبا بد نتیجه نگرفت هرچند که تیمش در رقابت‌های آسیایی آنچنان که باید عمل نکرد. با این اوصاف دو فصل ابری در شاهین بوشهر و پیکان (لیگ‌های دهم و دوازدهم) داشت.

در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ از هفته دهم جای حمید درخشان را گرفت تا بلکه اوضاع شاهین بوشهر را سرو سامان بخشد اما تا ایستگاه ۲۴ لیگ، این اتفاق نیفتاد. ثبت تنها ۳ پیروزی و ۵ مساوی طی ۱۵ بازی سبب شد تا متولیان شاهین تصمیم به قطع همکاری با این مربی بگیرند. شاهین هم در نهایت سقوط کرد تا این مربی هم در ناکامی شاهین بوشهر نقش داشته باشد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید در لیگ چهاردهم که اختلاف امتیاز تیم ها خیلی کم است و ملوان قعرنشین که با منطقه امن جدول تنها ۶ امتیاز فاصله دارد با هدایت فیروز کریمی در لیگ می ماند یا به سرنوشت شاهین بوشهر و پیکان دچار می شود؟!
 

عملکرد فیروز کریمی در ادوار لیگ برتر

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false