×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پیام فرماندار بوشهر به مناسبت روز دانشجو

به گزارش "چغادک نیوز"، فرماندار شهرستان بوشهر حسن ابراهیمی در پیامی روز دانشجو را به دانشجویان و فرهیختگان تبریک گفت،

 

دراین پیام آمده است:
                                                بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذر یادبودی است از واقعه ای که ۶۱ سال پیش و ۴ماه پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تاریخ دانشگاه و دانشجوی ایرانی ثبت شد؛ روزی که حریم دانشگاه از صفیر گلوله زخم برداشت؛ و روزی که دانشجویان با مسئولیت شناسی و ایستادگی، روح استبدادستیزی و استقلال طلبی و بیداری و آگاهی و آزادگی را در کالبد دانشجو و دانشگاه و جامعه دمیدند و بر پاسداری از حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی پای فشردند.

در ادامه این پیام اینگونه آمده است:
این روز بزرگ را گرامی می دارم و روز دانشجو را به همه دانشجویان آگاه و فعال بالاخص دانشجویان شهرستان بوشهر به عنوان ذخایر ارزشمند انسانی برای تعالی کشور و رشد و توسعه شهرستان بوشهر تبریک می گویم.
بی تردید امروز و در پس چنین تاریخی وظیفه همه ما سنگین تر است. اینک هم مسئولین و هم جامعه دانشگاهی و دانشجویی شهرستان باید در جهت پویایی و حیات هرچه بیشتر دانشگاه گام برداریم. باید نگاه های تنگ نظرانه را بزداییم و همانگونه که از طرف ریاست محترم جمهوری بیان شد: «نگذاریم در دانشگاه فضای تملق باز شود. سخت گیری موجب می شود تملق گوها بالا بیایند. ما دلمان نمی‌خواهد جمعیت حدود ۸۰ میلیون ایرانی به ۱۶۰ میلیون تبدیل شود به این معنی که همه دو چهره پیدا کنند.» « آنجا که بحث نمره، ارتقا و شغل است یک چهره و زمانی که زندگی آزاد است، چهره دیگری داشته باشند»
در پایان پیام فرماندار بوشهر اینگونه آمده است:
در نگاه ما دانشگاه پرورش دهنده ظرفیت ها و توانمندی های شهروندان متخصص و مشارکت جو و آگاه است و به تعبیر ریاست محترم جمهوری جو امنیتی و فشارهای غیرقانونی به این قابلیت آسیب می رساند و دولت آن را نخواهد پذیرفت: «‌دانشجویان عزیز و بزرگوار، مسئولین، وزرا، نمایندگان مجلس، اندیشمندان، فرهیختگان و ‌اساتید؛ شما بدانید اگر جو را امنیتی کردید، نفاق را توسعه دادید. دولت تدبیر و امید به دانشگاه آزاد و منتقد، فرهنگ‌دوست، اندیشه‌ورز و تعلیم دهنده شهروند متخصص، مشارکت‌جوی و آگاه افتخار می‌کند و از دانشگاه می‌خواهد در تمام زمینه‌ها به کمک دولت بیاید» «باید در دانشگاه‌هایمان زبان علم و تحقیق به عنوان زبان رسمی باشد و فقط قانون باید در دانشگاه حکمفرما باشد چون این دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت.»
حسن ابراهیمی

روابط عمومی فرمانداری شهرستان

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false