×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استعداد خارق العاده دانش آموز ناشنوای گناوه ای +عکس

'صدیقه فرهنگی' دانش آموز شهرستان گناوه با وجود ناشنوایی مطلق، استعدادهای شگرف و خارق العادی دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"،  سوک به نقل از ایرنا نوشت،وی درحالی که ناشنوای مطلق است اما هیچ مشکلی درامر یادگیری و درک مطالب ندارد و ازطریق لب خوانی با خانواده و مدیران و دوستان خود ارتباط گفتاری برقرار می کند.

این دانش آموز موفق، با اعتماد به نفس بالا و تلاش های مستمر خود در میادین علمی، فرهنگی و ورزشی دارای رتبه های برتر کشوری و استانی بوده وتاکنون مقام های متعددی را کسب کرده و هم اینک در رشته دوومیدانی و کلاس اف ۴۴ فعالیت دارد.

این دانش آموز تحصیلات ابتدایی خود را با موفقیت در مدرسه استثنایی ارم گناوه به پایان رسانده و هم اینک در پایه هشتم متوسطه اول آموزشگاه غیردولتی 'مهر کبریای' این شهرستان مشغول به تحصیل بوده و ازموفق ترین وممتازان این مدرسه است.
 

دانش آموزان این مدرسه با ایشان ارتباطی بسیار صمیمی دارند و حتی در حل مشکلات درسی از وی کمک می گیرند.

پدر این دانش آموز با ارایه مستندات موفقیت های فرزندش از نونهالی تاکنون گفت: فرزندم تا سن ۱۱ سالگی تنها مشکل ناشنوایی داشت اما یکباره دچار یک بیماری ویروسی به نام ' گلمباره ' شد که سبب فلج شدنش از ناحیه پا شد.

علیرضا فرهنگی افزود: از زمانی که فرزندم فلج شد با این بیماری مصصم مبارزه کرد و تلاش زیاد پزشکان و خانواده برای بازگرداندنش به حالت اولیه انجام دادند که با الطاف الهی کم کم قادر به راه رفتن شد.

وی گفت: با وجود اینکه ازدست دادن ۵۰ درصد شنوایی هر فردی امکان صحبت کردن وجود ندارد و پزشکان نیز اذعان کردند که فرزندم نمی تواند سخنی بیان کند اما با ناشنوایی مطلق درگفتار مشکلی ندارد.

پدراین دانش آموز ادامه داد: فرزندم تبحر خاصی در لب خوانی دارد و باوجود اینکه صحبت طرف مقابل را از گوش خود نمی شود اما بواسطه لب خوانی می تواند پاسخ آنان را دهد.

فرهنگی بیان کرد: فرزندم با توجه به اعتماد به نفسی که از زمان نونهالی دراو وجود داشته، توانسته در میادین علمی و فرهنگی و ورزشی دارای رتبه های برتر شود و به مدال و مقام های متعددی در امر تحصیل و ورزش نایل شود.

پدراین دانش آموز ادامه داد: با توجه به موفقیت های متعدد و استعدادهای خارق العاده ای که فرزندم دارد و ازسویی هزینه هایی که برای مداوی بیماری اش که بیش از ۵۰۰ میلیون ریال بوده پرداخت کردم، اما ازهیچ سازمان و نهادهای دولتی حمایتی و مساعدتی نشده است.

وی بیان کرد: هم اینک فرزندم علاوه براینکه در آموزشگاه غیرانتفاعی مهر کبریا در کنار دیگر دانش آموزان که سالم هستند مشغول به تحصیل است، در چندین کلاس آموزشگاه خصوصی به فراگیری علم ادامه می دهد.

مدیر آموزشگاه محل تحصیل این دانش آموزگفت: این دانش آموز دارای استعدادهای خاصی است که نقطه عطف و بارز ایشان مصداق کامل خواستن توانستن است.

حیات داودی افزود: باوجود معلولیتی که این دانش آموز دارد اما به دلیل اعتمادبه نفس خیلی بالا هیچ ممنوعیتی در امر تحصیل و دیگر عرصه های فردی و اجتماعی او ایجاد نشده بلکه دوش به دوش با دیگر دانش آموزان عادی تحصیل می کند و الگویی برای همه ما شده است.

وی بیان کرد: ما کارکنان این آموزشگاه به خود می بالیم که چنین دانش آموزی داریم و حتی دانش آموزان می گویند که ای کاش ما جای این دانش آموز با چنین استعدادی بودیم.

حیات دوادی افزود: این دانش آموز علاوه براینکه در زمینه های فراگیری کتب درسی نمونه و ممتاز است در چندین آموزشگاه خصوصی در سطح شهر درس می خواند.

وی بیان کرد: توانمندی و استعداد نهفته دراین دانش آموز آنچنان بر دانش آموزان این آموزشگاه تاثیر گذاشته که با هم تصمیم گرفتند زندگی نامه او را بنویسند.

مدیر این آموزشگاه افزود: پدر و مادر این دانش آموز نقش اثرگذاری در شکوفایی او داشته که تاکنون توانسته پله های ترقی را بپیماید.

دبیران این آموزشگاه نیز با ابراز رضایت و خرسندی از وضعیت تحصیلی این دانش آموز گفتند: وی در فراگیری تمام درس ها از دیگر دانش آموزان جلوتر و موفق بوده است.

این دبیران افزودند: تسلط بر زبان انگلیسی و عربی و قرآن این دانش آموز درحد عالی است طوری که انشای عربی را بخوبی می نویسد، در مکالمه زبان انگلیسی موفق و ۳۰ جزو قرآن کریم را حفظ کرده است.

این دانش آموز موفق به صورت رودرو به سوالات خبرنگار ایرنا که ازطریق لب خوانی آن را درحافظه خود می سپارد، گفت: پدرم نقش بسیار پررنگ و بسزایی در رشد و شکوفایی ام داشته و تاکنون در همه زمینه ها حامی و پشتیبانم بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

صدیقه فرهنگی افزود: حس خودباوری و فعل خواستن توانستن را در خود عجین کرده ام و رسیدن به هر کاری را ممکن می دانم.

وی از تلاش و زحمات مدیر و معلمان مدرسه استثنایی ارم و آموزشگاه غیرانتفاعی مهرکبریای این شهر قدردانی کرد.

این دانش آموز روز جهانی معلولان را به آحاد جامعه بویژه قشر معلول تبریک گفت و از مسوولان خواست تا معلولان بااستعدادی را که دراین شهرستان وجود دارد فراموش نکرده و بخوبی حمایت و پشتیبانی کنند.
 

 
 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false