×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کسب رتبه برتر کشوری درآمدهای اختصاصی آموزش وپرورش  استان/توزیع تجهیزات آموزشی و اداری  ۲۸۸ میلیاردی

به گزارش چغادک نیوز _فرخ قاسمیان: علی موحدی درنشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مدیران در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با اشاره به انجام تعمیرات فضاهای آموزشی به ارزش ۱۹۱ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته گفت: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر از طریق اعتبارات عوارض آلایندگی و کمک‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه انرژی پارس به ارزش افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌ها در دو سال قبل بوده است.

 

وی مولدسازی املاک آموزشی و تجاری آموزش و پرورش استان از طریق اجاره و فروش را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در دو سال قبل ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با ۶۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت: افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: نوسازی ناوگان خودروی آموزش و پرورش استان بوشهر  پس از ۱۰ سال با خرید ۶۰ خودرو سواری و کامیونت و تعمیر و بازسازی اساسی بیش از ۶۰ خودرو باری و عمومی در طرح شهید زالی انجام شده است.

 

موحدی، در ادامه گفت: نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس استان را ازدیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم اعلام نمود و همچنین ازدیگر برنامه های تدوین شده غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در نقاط مختلف استان و در گلزار بهشت صادق بوشهر با مشارکت فرهنگیان و رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خبرداد.

مدیرکل آموزش وپرورش، تقدیر و تجلیل از فرهنگیان و معلمان نمونه و مربیان پرورشی و تربیتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهم در هفته بزرگداشت مقام معلم توجه به مطالبات فرهنگیان در نشست تخصصی است.

 

موحدی در ادامه اظهار داشت: گرامیداشت  یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر همزمان با هفته مقام معلم  برگزارخواهدشد.

 

در این هفته برنامه‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی، اجتماعی و خدماتی در نقاط مختلف استان بوشهر طراحی شده است.

 

وی، افتتاح هنرستان انقلاب اسلامی در منطقه بهمنی بوشهر خبر داد و بیان داشت: در این هفته عملیات اجرایی ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول منطقه کم برخوردار تنگک بوشهر آغاز می‌شود.

 

علی موحدی اظهارداشت: با بهره برداری از مدارس در دست ساخت، استان بوشهر به لحاظ سرانه فضای آموزشی و کلاس درس کمبودی نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه یکهزارو ۵۰۰ کلاس درس استان بوشهر فرسوده است افزود:بدلیل فرسودگی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان بوشهر برای نخستین بار ۵۰ خودرو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش خوردوهای فرسوده خریداری شده است.

 

موحدی کسب ۱۸ رتبه زیر ۱۰۰ و ۲ رقمی کنکور در سال ۱۴۰۲ ، کسب ۳ مدال طلا در المپیاد سمپادی برای نخستین بار توسط دانش آموزان، آموزش چهار هزارو ۵۰۰ نفر از معلمان ابتدایی در دروس ریاضیات ، ادبیات فارسی و علوم تجربی ، آموزش هفت هزار نفر از دبیران متوسطه اول و دوم ، آموزش و تربیت یکهزار نفر مدرس کنکور کسب ۲۵۰ رتبه کشوری در جشنواره ها و مسابقات اعلام وزارت آموزش و پرورش و برگزاری ۲۴ کارگاه تخصصی در رشته های مختلف برای توانمندسازی هنرآموزان استان را از دیگر دستاوردهای این اداره کل ذکر بیان کرد.

 

مدیرکل آموزش وپرورش  درادامه گفت: برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در هر سال ، راه اندازی ۲۱ مرکز رشد یاریگران زندگی ، اعزام ۲۰ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت ، توزیع ۲۰هزار جلد کتاب به کتابخانه های مدارس ، پذیرش مسوولیت سه دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی فعالیت های پرورشی ، جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و امرو به معروف و نهی از منکر ، اجرای طرح ملی اتقان و آموزش ۶هزارو ۵۰۰ آموزگار ابتدایی از دیگر اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر است.

 

مدیرکل اظهارداشت: در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان این استان برای ۹ هزار دانش آموز کلاس کنکور برگزار شد و چهار هزار جلد کتاب نیز معادل ۱۰ میلیارد ریال رایگان توزیع شد.

 

وی ادرادامه گفت: جایگاه کنکور استان بوشهر از رتبه ۲۰ در سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۱۳ رسیده است و هدف گذاری برای ارتقا به رتبه هفت انجام شده است که باتوجه به تصویب سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه این استان نقشه راهی برای تحول حوزه آموزشی خواهد بود.

 

موحدی گفت: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در این استان به یک گفتمان تبدیل شده است و به همین مناسبت درهفته بزرگداشت مقام معلم ۱۳۰ نفر از دانش آموزان بوشهری برمبنای شاخص‌های تعیین شده انتخاب و ازآنان تجلیل می شود.

 

موحدی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نخستین کنگره شهدای دانش آموز در استان بوشهر برگزار شد گفت: امسال نیز بوشهر میزبان کنگره ملی شهدای آموزشیار نهضت سواد آموزی است.

وی تصریح کرد: بزرگترین خانه یاریگران زندگی کشور در بوشهر راه اندازی شده است و طی ۲ سال اخیر ۱۸ مرکز هسته مشاوره به مرکز مشاوره توسعه یافته است.

 

وی یادآور شد: ۲۰ هزار دانش آموز استان بوشهر در مسابقات پرسش مهر رییس جمهور شرکت کردند که ۳۰ رتبه کشوری کسب کردند.

 

وی درادامه اظهارداشت: استخدام ۲هزارو ۴۸ نفر در آموزش پرروش استان طی ۲ سال دولت آیت الله رییسی و افزایش تعداد ۲۰۰ کلاس درس در راستای توزیع عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی حداکثری بوده است.

 

موحدی گفت: در این مدت رتبه بندی و صدور رتبه ۱۴هزارو ۵۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در استان بوشهر انجام شده که افزایش ۷ الی ۱۵ درصدی حقوق را در پی داشته است.

 

مدیرکل آموزش و پرروش استان بوشهر گفت: صدور مجوز تاسیس و اخذ ۲۴ کد واحد آموزشی جدید در ۲ سال گذشته، برنامه ریزی برای ساخت و تکمیل ۲۳ هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش تا سال ۱۴۰۳ از جمله عملکرد این اداره کل است.

 

وی اظهار داشت: خوابگاه دانش آموزی واقع در خیابان باغ زهرا ازصفر تا صد بازسازی و تعمیر شده است و آمادگی کامل برای پذیرایی از میزبان جشنواره های دانش آموزی و ورزشکاران و مواردی نظیر آن دارد و مسأله بیتوته آنان برطرف شده است.

وهمچنین استخرهای دانش آموزی در استان نیز درحال راه اندازی می باشد./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false