×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انعکاس وعده صادق اقتدار بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور ۱۹ رسانه بین المللی در بوشهر به سراسر دنیا

به گزارش چغادک نیوز: فرخ قاسمیان _ اسماعیل سجادی‌منش روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت: با توجه به در پیش بودن روز ملی خلیج فارس این نشست خبری نیز به منظور اطلاع رسانی جهت حضور و پوشش خبری شایسته این مراسم تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی در خلیج‌فارس جایگاه مهم و ممتازی در این عرصه دارد، از اجرای  برنامه های ویژه  در روز ملی خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: برای انعکاس برنامه روز ملی خلیج‌فارس علاوه بر شبکه‌های ملی و خبرگزاری‌ها از ۱۹ شبکه خارجی دعوت شده است.

 

وی عنوان کرد: حضور این گروه‌های رسانه ای در بوشهر باعث می شود تا اقتدار و تاریخ مقاومت استان بوشهر به صورت عینی به دنیا مخابره شود، به همین منظور برنامه های متعدد و متنوعی تدوین شده است.

 

سجادی منش افزود: از آنجایی که درتاریخ، مبدأها ثبت می شوند مانیز بزرگداشت روز ملی خلیج فارس را ثبت کرده ایم و بزرگداشت آن گرامی می داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به دعوت از شبکه‌ها و کانال‌های خارجی برای حضور در روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر اظهار داشت: شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ترکیه، اسپانیا، آلمان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و دیگر کشورها برای انعکاس روز ملی خلیج‌فارس به بوشهر دعوت شده‌اند که برخی از خبرنگاران خارجی دعوت شده  نیز ایرانی تبار می باشند که این رویداد مهم را جهانی خواهند کرد.

 

سجادی‌منش ضمن دعوت از شبکه‌های مختلف، سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌ها، نویسندگان، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و دیگر هنرمندان برای پوشش روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر گفت: این مجموعه با هدف مشاهده و انعکاس تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در حاشیه خلیج‌فارس طی ادوار مختلف تاریخی دعوت شده‌اند و اینبار نیز در این رویداد حضور پررنگی خواهند داشت.

 

وی از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه و نمایش اقتدارانه جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق در بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روز ملی خلیج‌ فارس برگزار می‌شود و در این زمینه رزمایش اقتدار نیروهای مسلح نیز در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۰ چهره مطرح تاریخ مقاومت و همچنین فضاسازی محیطی تاریخ مقاومت استان بوشهر در خلیج‌فارس این رویداد را روایت می‌کنند، در ادامه عنوان داشت: رزمایش بسیج مردمی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با استقرار دعوت‌شدگان در شناور شهید باقری برگزار می‌شود.

 

وی بازدید از کنسولگری انگلیس، عمارت امیریه، ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان متجاوزان انگلیسی و موزه خلیج‌ فارس را از جمله برنامه‌های پیش رو در این رویداد عنوان کرد و بیان داشت: در این برنامه اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده می‌شود تا به اطلاع  مردم سراسر جهان رسانیده شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه تاریخ مقاومت استان بوشهر به پیش از اسلام در منطقه سیراف برمیگردد، اظهارداشت: استان بوشهر با داشتن قرن‌ها تاریخ مقاومت از جایگاه بالایی در مبارزه با استعمار و استکبار ستیزی برخوردار است.

 

سجادی‌منش با اشاره به اینکه این استان در تاریخ مقاومت خود دارای سرداران بزرگی است، اظهار کرد: رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر رزمندگان و شهدای گرانقدر ما در مبارزه با استعمار و استکبار حماسه های بسیاری ثبت کرده اند که در تاریخ این استان بسیار ملموس می باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه در این آیین شبکه‌های مختلف تلویزیونی کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی حضور دارند، اضافه کرد: از جمله برنامه های تدوین شده در این رویداد انعکاس بین المللی از اقتدار داشته های ما  توسط فتح الله محمدی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس می باشد که به تشریح آن خواهد پرداخت.

 

وی گفت: دوره تاریخ اسلام را حجت الاسلام فکوری و نقش مقاومت شهید مهدوی در جبهه را صمدی و در حوزه رسانه نیز رضایی نماینده دشتستان ابعاد جبهه مقاومت از دوره اسلامی تا جبهه بین الملل بررسی، تشریح و توضیح خواهند داد، همچنین تاریخ مقاومت را در زمان بندی های مختلف اساتید تاریخ از جمله آقایان مشایخ، بلادی، نظامی و نبی پور تشریح و توضیح خواهند کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی استان بوشهر در پاسخ به سوال چغادک نیوز مبنی بر چرایی عدم مرمت مشهد رئیسعلی دلواری در ادامه اظهار داشت: مشهد رئیسعلی دلواری با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان بازسازی و مرمت خواهدشد که اعتبار آن تخصیص یافته و در آینده ای نزدیک کار مرمت آن آغاز خواهد شد و به عنوان اولین مدرسه گردشگری و مقاومت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

سجادی منش ابراز داشت: مساجد تاریخی و بافت قدیمی مغفول مانده که هم جنبه تاریخی، مذهبی و مردمی دارند تجهیز می شوند و قبر غضنفرالسلطنه برازجانی، شیخ منصور خان خزایی و میر محمد حنفی نیز تجهیز خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: آموزش های رایگان صنایع انجام شده و درحال انجام است و فعالسازی پروژه های راکد اقتصادی را به صورت مستمر پیگیری کرده ایم که نمونه بارز آن  هتل خورشید، دریادلان، هتل دریاکنار بوده و کتابخانه مصلحیان نیز به زودی مرمت خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false