×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها در پیام رسان های خارجی ممنوع است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ خلیل رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده ۷۸ قانون انتخابات هر کاندیدا صرفاً می‌تواند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و همچنین یک ستاد فرعی در هر شهر یا روستا یا منطقه شهرداری دایر کند.

وی گفت: همچنین هر نامزد می‌تواند متناظر با ستادهای مصرع در قانون، ستاد بانوان نیز ایجاد کند.

رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر در خصوص چگونگی فعالیت‌های نامزدها در فضای مجازی بیان داشت: به استناد قانون نامزدهای انتخاباتی می‌توانند تنها یک ستاد مجازی در حوزه انتخابیه خود داشته باشند.

وی گفت: نامزدها موظفند نسبت به ارائه مجوز بهره برداری برای ستاد تبلیغات مجازی خود و همچنین مشخصات مسئولین این ستاد به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اقدام و پیوند آن را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام نموده ثبت کنند.

رضایی افزود: همه مسوولیت‌های حقوقی و کیفری مترتب بر محتوای ارائه شده توسط نامزدهای انتخاباتی، مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرایم رایانه‌ای و قانون مطبوعات با نامزد منتشر کننده محتوا و مسئول ستاد انتخابات در فضای مجازی خواهد بود.

فلذا از انتشار هرگونه بد اخلاقی سیاسی، مصادیق تخطی از قانون، حق و انصاف، وعده‌های غیر قانونی و خارج از وظایف، ارائه آمارهای غیر موثق، سیاه نمایی بر علیه نظام، تخریب رقبا و تزریق روحیه ناامیدی به جامعه خودداری و التزام عملی خود را به نظام اسلامی و قانون ثابت تا شاهد رقابتی سالم، قانونمند و بدون هر گونه حاشیه با حضور حداکثری مردم زمان شناس و بصیر ایران اسلامی باشیم.

سخنگوی هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر ضمن یادآوری آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه و شروع تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم از بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند تا ۲۴ ساعت قبل از ساعت اخذ رأی، بر لزوم استفاده کاندیداها از پیام رسان های داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده ۷۸ قانون انتخابات و مصوبه هیأت اجرایی مرکزی نامزدها و ستادهای تبلیغاتی آنان موظف به استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی مجاز بوده و استفاده از رسانه‌های خارجی و بازنشر تبلیغات در پیام رسان‌های غیر مجاز در سکوهای خارجی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و … ممنوع است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false