×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
ایران از لحاظ ،ذخایر گازی اولین  رتبه ،در خاورمیانه و دومین رتبه را،در  جهان به خود اختصاص داده است

به گزارش چغادک نیوز – فرخ قاسمیان : مهراب قبادی در جام رسانه امید که باعنوان رویداد ۲۴ ساعته باهمکاری بسیج رسانه و منطقه انرژی پارس جنوبی درعسلویه و در سالن اجتماعات این منطقه و با حضور فعالان رسانه بامحوریت جهاد تبین ،جهاد خدمت وجهاد امید آفرینی برگزار شد سخنانش را متفاوت باسروده ای از سردار شهید حاج قسم سلیمانی در جمع خبرنگاران شروع کردواظهار داشت : وضعیت جایگاه گاز طبیعی ایران در جهان ، حدود ۱۶ درصد ذخایر گازی جهان را با ۳۲ترلیون متر مکعب به خود اختصاص داده است. که بعداز روسیه با ۱۹ درصد و(۳۸)ترلیون مترمکعب رتبه دوم از لحاظ ذخایر گازی دنیا را ایران به خود اختصاص داده است.


و در بخش تولید گاز طبیعی ایران ۶ درصد گاز دنیا را دربخش خود با حجم ۲۴۴میلیارد مترمکعب درسال ،به خود اختصاص داده است.

مدیر برنامه ریزی وکنترل طرح های منطقه ویژه انرزی پارس جنوبی بیان داشت: ایران از لحاظ مصرف گاز طبیعی ۶ درصد گاز دنیا را مصرف می کند .که حدود ۲۲۳ میلیارد متر مکعب درسال رتبه چهارم مصرف گاز طبیعی دنیا بعداز آمریکا ، روسیه ،چین می باشد. ذخایر گازی خاورمیانه ،ایران حدود ۴۲ درصد ذخایر گازی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است که با ۳۲ترلیون متر مکعب ازاین حیث رتبه اول خاورمیانه را دارا می باشد.

مهراب قبادی درادامه گفت:بعدازایران کشورقطر با ۳۲متر میدان پارس جنوبی و۹هزاروهفتصذ کیلومتر مربع مشترک باقطر وسعت این میدان است.که ۶هزارمتر مکعب مربوط به قطر و۳هزاروهفتصد متر مکعب آن مربوط به کشور ایران عزیز اسلامی مان است.

مهراب قبادی گفت : منطقه انرژی پارس ۵۸هزار هکتار محدوده مصوب این منطقه است که درقالب سه منطقه پارس یک ،پارس دو یاسایت کنگان و پارس سه که پارس یک ۲۵هزار هکتار و پارس دوم یاسایت کنگان ۱۶هزار هکتار وپارس شماره سوم هم ۱۶هزار هکتارمی باشد.

مدیر برنامه ریزی انرژی پارس در ادامه اظهار داشت:ذخایر‌گازطبیعی ۹۰۰ترلیون تن متر مکعب مربوط به قطر و ۴۱۰ترلیون تن متر مکعب مربوط به ایران است.که حجم ذخایر میعانات گازی ۳۳میلیارد بشکه مربوط به قطر و ۱۶میلیارد بشکه مربوط به ایران است.

وی گفت : از جمله محصولات ارزشمندی که در پارس جنوبی تولید می شود میعانات گازی است که درپارس جنوبی حدود ۷۴۰هزار بشکه در روز تولید می شود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false