×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
رئیسی: علامه طباطبایی در مواجهه با فلسفه غربی با الحاد مبارزه می‌کرد/ توجه به فلسفه‌های مضاف باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در اختتامیه کنگره بین‌المللی علامه محمدحسین طباطبایی در دانشگاه الزهراء، با بیان اینکه باید در طول سال در مراکز تحقیقی به نقش فلسفه پرداخت و در حوزه‌های مختلف به فلسفه در تعالی و پیشرفت جوامع و گسترش خداباوری توجه کرد، گفت: نقش فلسفه در لایه تمدنی بشر شامل لایه‌های  زیربنایی شامل مباحث پیرامون هستی و اخلاق، لایه میانی علوم اجتماعی و لایه روبنایی هنر و معماری و از این دست است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امروز توجه به فلسفه‌های مضاف مورد تأکید و توجه هست و رهبر انقلاب هم در دیدارهایشان بر این مسئله توجه کردند و اساتید و حوزه و دانشگاه هم در آثارشان به این مسئله توجه داشتند.

رئیسی با بیان اینکه علامه طباطبایی احیاگر حکمت اسلامی در دوران معاصر است و امروز در این نشست سخن از یک فیلسوف، حکیم و ریاضی‌دا ن و مفسر عالیقدر قران کریم، عارف و در یک کلمه یک عالم واصل است، گفت: ایشان در جایگاهی از قله قرار دارد که نمی‌گوید بروید، بلکه می‌گوید بیایید و به اصطلاح قیادت دارد و به جوامع بشری متذکر می‌شود به آنجا که من عمل کردم و رسیدم حرکت کنید تا به مقام انسان قرآن برسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به شخصیت علامه که می‌تواند برای پویندگان این مسیر راهگشا باشد، اظهار داشت: این شخصیت هم در نگاه به هستی و هم نگاه به انسان و هم به همه آنچه که مورد بحث است یک نگاه توحیدی  داشت و زیربنای اندیشه علامه و سیره عملی و شخصی او، همین جمله معروفی است که امام فرمودند عالم محضر خداست.

وی افزود: علامه طباطبایی در مواجه فلسفه اسلامی با فلسفه غربی، با الحاد مبارزه می‌کند و به فلسفه الهی توجه دارد؛ آنچه علامه از تعریف انسان دارد، انسان حی متأله است که حیات تألهی و خدایی دارد و انسان موجوی دارای حیات فرض شده که از تأله بهره‌مند است.

این خبر در حال تکمیل است…

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false