×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کتاب رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان به زیور طبع آراسته شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازایرنا،روز یکشنبه این کتاب توسط اثر پریسا بهادرپور به نگارش در آمده و امروز در آیینی به همت کتابخانه های عمومی خلیج فارس بوشهر و امام محمدباقر (ع) آبپخش در سالن نیمای جنوب کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر رونمایی شد.

کتاب رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان که از خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم را شامل می‌شود، در ۳۹۸ صفحه توسط انتشارات گزارش تاریخ در ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

نویسنده کتاب رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان در آیین رونمایی از این کتاب در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: شاهنامه‌پژوهان به دنبال پاسخ‌های صحیح و دقیقی پیرامون تاریخی بودن شاهنامه هستند که البته بررسی تحلیلی – تاریخی شاهنامه، میزان واقعیت سنجی روایات آن و همچنین میزان انطباق و یا انطباق نداشتن آن با منابع تاریخی کلاسیک اسلامی، امری لازم است.

پریسا بهادرپور افزود: در این کتاب دیدگاه‌های تاریخ‌نگارانه فردوسی با رویکردهای نویسندگان کلاسیک اسلامی نسبت به تاریخ ساسانی از انوشیروان تا سقوط ساسانی (۴۲۲ تا ۶۵۱ م) مورد پژوهش قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» تصریح کرد: در این پژوهش سعی شده با مقایسه روایات شاهنامه درباره‌ شاهان دوره‌ مذکور، روشن شود که تا چه حد بین روایات شاهنامه و سایر منابع تاریخی کلاسیک اسلامی همگونی و ناهمگونی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به از دست رفتن متون پهلوی و ترجمه‌های آن‌ها، شاهنامه فردوسی در پژوهش تاریخ و فرهنگ ایران باستان دارای اهمیتی استثنایی است.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false