×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تخلیه و بارگیری در بندر کنگان ۷۰ درصد افزایش یافت

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، عبدالمحمد نادری روز یکشنبه در بازدید عباس محمد صادقی سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل از طرح توسعه موج شکن بندر کنگان اظهار کرد: اکنون طرح توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان‌بندی تا هفته دولت امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، مساحت پسکرانه بندر کنگان از ۲ به پنج هکتار و عمق کانال دسترسی بندر نیز از ۴.۵ به حدود هفت متر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان یادآور شد: با اتمام این طرح و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در بندر کنگان فراهم می شود.

نادری ادامه داد: در بندر کنگان اکنون سه پست اسکله رمپ موقت فرایند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت ها را انجام می دهند که این ظرفیت در کنار تخفیف‌های پیش بینی شده، فرصت لازم برای فعالیت تجار و بازرگانان در کنگان است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه تجارت خارجی این بندر در تلاش برای توسعه مبادلات تجاری خود با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر است.

طرح توسعه موج شکن یکی از مطالبات دیرینه کنگانی‌ها است که با تحقق آن علاوه بر رونق دوچندان این بندر به افزایش فرصت‌های شغلی در این شهرستان کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false