×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بدلیل ناتوانی و سوء مدیریت شهردار، مسئولین استان برای تکمیل پروژه های عمرانی چغادک اقدامی کنند

به گزارش چغادک نیوز: عادل دهامی و لیلا کردوانی دو عضو شورای اسلامی شهر چغادک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) در پایگاه خبری چغادک نیوز حضور یافته و ضمن خدا قوت به خبرنگاران این پایگاه در مورد ارتقاء و اعتلای شهر چغادک به ایراد سخن پرداختند.

 

این دو عضو شورا طی پیامی مشترک یکی از مشکلات مهم و چالش برانگیز شهر چغادک که پروژه بلوار خیابان امام علی(ع) و خیابان صنعت می باشد را تشریح کرده و اعلام داشتند با وجود اینکه این پروژه مشکلات فنی دارد و دفتر فنی استانداری بوشهر و کارشناسان فنی نیز آن را رد کرده و برخی از قسمت های این پروژه نیز نشست کرده و بایستی شهردار مجددا آن را اصلاح نموده و شروع بکار نماید، از قانون تمردد جسته و حدود یکسال است که این پروژه را در حال تعلیق نگه داشته و باعث شده است مردم در عذاب قرار گیرند.

 

پیام مشترک این دو عضو شورا در این خصوص بدین شرح می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

برخیز که فجر انقلاب است امروز
بیگانه صفت، خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد
از لطف خدا نقش بر آب است

چهل و چهارمین بهار انقلاب را به روح پرفتوح و معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همه مردم فهیم و شریف شهرمان چغادک تبریک عرض میکنم.

 

شورای اسلامی شهر پارلمان محلی در سطح شهر هاست که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می شوند که این پارلمان نشانگر مردم سالاری دینی در کشورمان است که برای افزایش مشارکت مردم در اداره شهرها شکل گرفته که انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری ( در همه زمینه ها) جزو اصلی ترین وظایف شورا در راستای دفاع از حق و حقوق مردم شهر می باشد.

 

انتخاب ضعیف ترین شهردار تاریخ شهر چغادک

 

حدود یک سال و نیم از روی کار آمدن مدیریت شهری می گذرد که به واسطه حمایت های شورای شهر از شهردار نه تنها شاهد پیشرفت در پروژه های عمرانی شهر نبوده‌ایم و بعضاً شاید شاهد تضییع حقوق بیت المال و هدر رفت آن علیرغم صبوری مردم انقلابی و ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر چغادک در آن پروژه ها می باشیم.

 

امام راحل (ره ) و عظیم شأن انقلاب، تکلیف را مشخص نمودند و فرمودند: شأن ما خدمتگزاری و نوکری مردم است و اندک اعتباری که وجود دارد از برکت وجود توجه مردم است.

 

جهت استحضار همشهریان عزیز و گرامی و جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و به نوعی هدر رفت بیت المال به این مهم در بند ۲۳ از ماده ۸۰ قانون شورا اشاره می‌کنیم که اعلام می دارد.

 

نظارت بر اجرای طرح هایی که به توسعه معابر، خیابان ها، میادین و فضای سبز و تاسیسات عمومی است از وظایف اصلی شورای اسلامی و از آنجا که بودجه و تصویب هزینه کرد شهرداری جهت اجرای طرح ها به وسیله شورا انجام می پذیرد شورا به عنوان نماینده مردم امانت دار دارایی که از جیب و سرمایه این عزیزان به شهرداری پرداخت می شود باید بر نحوه هزینه کرد ها نظارت و دقت ویژه داشته باشد و از این رو همه ۵ نفر اعضای شورای اسلامی شهر می بایست نسبت به نحوه و کیفیت اجرای پروژه ها از نظر شرعی، اخلاقی و عرفی، مسئول و پاسخگو باشند.

 

و همچنین همه اعضای شورای شهر طبق قانون می بایست با هر نوع قانون شکنی جهت جلوگیری از تضییع حق و حقوق شهروندان برخورد جدی و به وظایف خود عمل نمایند.

 

و یا اینکه برخی از اعضا با نشستن در شورا بخواهند وضعیت شهر را ملتهب کرده و دو عضو شورا را در بین مردم نسبت به پیگیری امورات مردم و حق نظارتی که قانون برای آنها مشخص نموده متهم کنند چهره زیبایی نیست زمان اینکارها گذشته و مردم چشمشان بروی تمام حقایق باز و بینا و همه ی مسائل بر همگان هویدا گردیده است.

 

شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی چاره ای جز توسل به قانون ندارد

 

در مورد پروژه های بلوار امام علی (ع) مشکلاتی نظیر( استفاده از مخلوط غیر سرندی به صورت یک لایه و بدون انجام تراکم) و خیابان صنعت مشکلاتی نظیر عدم زیرسازی اصولی و پر کردن کانال حفاری به صورت اصولی انجام نگرفته و برخی نقاط پروژه تسطیح و تراکم لایه زیر اساس نامناسب است و غیره…. که به تایید کارشناسان محترم دفتر فنی استانداری رسیده و با ارسال نامه ای به شهردار علی زارعی درخواست اصلاح آن پروژه‌ها را نموده ایم، لیکن می بایست بعد از گذشت یک سال عمر شورا و شهرداری، شهردار وقت(علی زارعی) و سه عضو دیگر شورا پاسخگویی این عدم تعلل، تأخیر و عدم اصلاح پروژه باشند که همه شهر و بالاخص مردمان ساکن در آن نقاط مجاور با طرح های فوق را ناراضی نموده است .

 

اینجانبان ( عادل دهامی ، لیلا کردوانی) به عنوان اعضای شورا از کلیه مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی تقاضا داریم در راستای توسعه شهر کنار نمایندگان مردم بوده و هر چه سریعتر دستورات ویژه ای جهت اصلاح و تکمیل پروژه های عمرانی شهر به شهردار وقت علی زارعی داده تا مردم بیشتر از این دچار آسیب و سوء مدیریت شهری از جانب ایشان نباشند.

 

مشخصات پروژه بلوار امام علی(ع)

مبلغ اعتبار: ۴۰۰۰۰ میلیون ریال
منبع تامین اعتبار: تملک دارایی استان ، اعتبارات داخلی
طراح: شرکت بانی شهر پارس
سال طرح: ۱۳۹۴
پیمانکار :شرکت راهور بنای جنوب
نقشه بردار: حسین بیات
ناظر: محمد علی بهبهانی
کارفرما: شهرداری

مشخصات فنی

اجرای بلوار به طول ۱۸۰۰ متر _ عرض بلوار ۳۰متر _ عرض رفوژ ۳ متر _ عرض سواره رو ۲ لاین ۹ متری _ احداث کانال دفع آبهای سطحی ۳۶۰۰ متر طول

مشخصات پروژه احداث خیابان ۱۸ متری صنعت

مبلغ اعتبار: ۹۴۶۰ میلیون ریال
منبع تامین اعتبار: داخلی شهرداری
طراح: شرکت بانی شهر پارس
سال طرح: ۱۳۹۴
پیمانکار:شرکت ملی فارس
نقشه بردار: مجید خدری
ناظر: محمد علی بهبهانی
کارفرما: شهرداری چغادک

مشخصات فنی

احداث خیابان صنعت به طول ۸۵۰ متر و عرض ۱۸ متر – اجرای کانال دفع آب های سطحی بطول ۱۷۰۰متر

 

عادل دهامی و لیلا کردوانی
نمایندگان مردم شریف شهر چغادک در شورای اسلامی شهر

 

تصاویر اجرای غیر اصولی دو پروژه بلوار امام علی (ع) و خیابان صنعت شهر چغادک 

 

 

تصاویر ایرادات فنی پروژه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

false
true
false
true
  1. sina soren

    عادل دهامی ولیلا کردوانی کارشان مورد تائید است امیدوارم در همه زمینه ها با این دقت عمل پیش بروند.هرچند کارها به کندی پیش میرود وممکن است اعتبار تخصیص داده شده از دست برود‌.ما همیشه از دقت عمل اروپائیها حرف میزنیم اما خود از منابعی در دست داریم به دقت استفاده نمیکنیم

  2. مهران محمدی

    واویلا
    فقط هزینه هدر دادن
    برای چه این همه شهردار بی توجه شده.
    واقعا مردم باید چوب ندانم کاری این شهردار رو بخورند.
    ممنون از پیگیری ۲عضو شورای شهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false