×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وضعیت آراء در دشتستان چگونه است؟/پیشتاز انتخابات دشتستان کیست؟

به گزارش چغادک نیوز: بر اساس پیمایش انجام شده توسط کارگروه رصد و تحلیل انتخابات پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز ؛ وضعیت توزیع آراء و آرایش سیاسی کاندیداهای حوزه دشتستان تا پایان روز دوم تبلیغات را ضمن اعلام بی طرفی به شرح ذیل ارزیابی نموده است.

بخش شبانکاره:
در نبود محمدباقر سعادت، رقابت در این بخش بین آقایان رضایی و مختاری است و احمدزاده، دهقان فرد و مزارعی در جایگاه سوم تا پنجم به صورت متغیر قرار می گیرند.

برای تحلیل بخش سعدآباد باید این بخش را به سه قسمت تقسیم کرد:

شهر سعدآباد:
در شهر سعدآباد طبق نظرسنجی ها مختاری آرای خوبی دارد و رضایی و دهقان فرد نیز نزدیک به هم بوده و به دنبال مختاری قرار دارند، البته آرا دکتر مزارعی نسبت به شبانکاره در این شهر بهتر است.

شهر وحدتیه و روستای سرقنات:

با توجه به وحدتیه ای بودن ایرج مزارعی، بیشتر آرای این شهر به مزارعی تعلق گرفته است. البته رضایی توانسته است که آرای خوبی را در این شهر کسب کند و پس از این دو گزینه نیز به ترتیب مختاری، دهقان فرد، صفرپور و احمدزاده دارای رای هستند.

روستاهای اطراف سعدآباد:

در روستاهای اطراف سعدآباد مانند هلپه ای، نظرآقا، بشیرآباد، درودگاه و جتوط آقای رضایی و مختاری نسبت به رقبا آرای بهتری دارند و مزارعی هم می تواند گزینه جدی در این روستاها محسوب گردد. البته دهقانفرد و احمدزاده هم آرایی در این روستاها دارند و در رده‌های بعدی قرار دارند.

بخش مرکزی :

در بخش مرکزی مانند شهر دالکی، روستای راهدار ، بارگاهی و … به خاطر حضور برخی معتمدین محلی در ستاد رضایی، رضایی نسبت به بقیه کاندیداها پیشتاز بوده است و مختاری، دهقانفرد ، مزارعی و … هم بعد از وی دارای رای هستند.

روستاهای قرار گرفته در مسیر بوشهر :

در روستاهای قرار گرفته در جاده بوشهر مانند خوش آب، عیسوند، چاه خانی و …. رضایی مختاری و دهقان فرد به ترتیب حائز بیشترین آرا هستند.

بخش بوشکان:

در بخش بوشکان چهار کاندیدا تقریباً آرای نزدیک به هم دارند افسردیر، مختاری، رضایی و دهقانفرد.

بخش ارم:

در این بخش وضعیت رضایی نسبت به دیگران بسیار بهتر بوده و تقریباً توانسته است حدود ۵۰ درصد را به خود اختصاص دهد و بقیه آراء بصورت درصدی به ترتیب ۲۰ درصد مختاری، ۲۰ درصد دهقانفرد و ۱۰ درصد بین بقیه کاندیداها تقسیم شده است.

روستاهای اطراف برازجان :

روستای دهقائد هم جزو روستاهایی است که باید در تحلیل ها به آن اشاره کرد که مختاری توانسته است رای اول را کسب کند. البته بخشی از این روستا به سه کاندیدای دیگر این روستا یعنی جعفری، باصولی و زیارتی متمایل شده‌اند و در نظرسنجی های صورت گرفته حدود ۳۰ درصد آراء نیز تمایل به رای دادن به ابراهیم رضایی داشته اند. البته آرای روستاهای منتهی به امامزاده ابراهیم تقریباً به صورت مساوی بین کاندیداهای موجود یعنی مختاری، رضایی و دهقانفرد تقسیم شده است.

اما آرای تعیین کننده در انتخابات دشتستان در شهر برازجان قرار دارد چرا که ۴۰ درصد آرای این شهرستان تقریباً متعلق به شهر برازجان است. برای تحلیل آرای شهر برازجان باید این شهر را به سه قسمت تقسیم کرد:

محلات قدیمی و پرجمعیت مانند علی آباد، حسین آباد، بازار و … : از شاخصه های این محلات تراکم جمعیتی و قرار گرفتن بیشتر آرای شهر برازجان در این محلات است. در محلات علی آباد و حسین آباد و بخشی از محلات نزدیک به بازار وضعیت آرا به نفع ابراهیم رضایی است. از طرفی برخی از آرا در محله ی موسوم به قدس متمایل به آذربان است. در محلاتی مانند خضر ، شهرک والفجر کاندیداها تقریباً رقابت پایاپایی دارند.

محلات وسط شهر مانند بیمارستان ، فردوسی و … : در همه محلات وسط شهر تقریباً کاندیداها آراء تقسیم شده و به هم نزدیکی دارند . تنها در برخی محلات مانند ۶۹ هکتاری ابراهیم رضایی آراء بالاتری داشته است.

در محلات جدید شهر که از محله جوان به سمت بالا آغاز می‌گردد تقریباً آرا به صورت مساوی بین سه کاندیدای اصلی یعنی رضایی ، مختاری و دهقان فرد تقسیم گردیده است.

در یک جمع بندی کلی که در نظرسنجی ها و تحلیل های منابع معتبر صورت گرفته است می توان سه نکته را احصاء کرد :

۱ – پنج کاندیدای اول انتخابات را می توان رضایی ، مختاری، دهقانفرد، احمدزاده و مزارعی نامید.

۲- رضایی تقریبا در همه مناطق یاد شده یا در رده اول یا رده دوم قرار گرفته است.

۳- بر این اساس می‌توان تحلیل کرد که رضایی، مختاری و دهقانفرد تعیین کننده انتخابات هستند و در شرایط کنونی و با توجه به نظر سنجی در تمام بخش‌ها، “ابراهیم رضایی” را می‌توان در وضعیت فعلی پیشتاز انتخابات در دشتستان نامید.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false