×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر بصورت رسمی اعلام موجودیت کرد+تصویر

به گزارش چغادک نیوز: در آئینی با حضورمدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و جمعی از خیرین، انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر اعلام موجودیت کرد و الله کرم لیراوی به عنوان رئیس و کیارش ایراندوست نیز به عنوان دبیر این انجمن معرفی شدند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این نشست ابراز داشت: تشکیل این انجمن ها بسیار ارزشمند بوده و قطعا باعث ایجاد پویایی بیشتر کتابخانه های استان خواهد شد و باتوجه به اینکه در استان یک خلاء بسیار بزرگ احساس می شد، این انجمن ها می توانند مقدمات مشارکت بزرگی را ایجاد نماید که در زمینه های مهم سیاسی، اجتماعی، و…نیز تاثیرفراوانی خواهد داشت.

سید علی هاشمی با بیان اینکه این حرکت خیرین اجر و پاداش اخروی بسیاری دارد، اضافه کرد: با ایجاد هم افزایی بین خیرین و دستگاه های فرهنگی موجبات جذب و مشارکت بیشتری شده و قطعا زمینه ساز رشد و تعالی استان و بالا رفتن روحیه و انگیزه بیشتر جوانان و نوجوانان در ارتباط موثرتر با جامعه خواهد شد.

در این نشست الله کرم لیراوی اظهار داشت: حدود ۱سال است که انجمن خیرین کتابخانه ساز به صورت خودجوش به فعالیت پرداخته و هم اکنون با اخذ اعتبار نامه، این انجمن به صورت رسمی به فعالیت خواهد پرداخت.

رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر افزود: رسالت خیرین کمتر از رسالت حوزوی ها نبوده و قطعا با انجام این کار خیر و خدا پسندانه باقی الصالحات بسیاری خواهد داشت و ثوابی بزرگ برای آن در نظر گرفته شده  و باعث جذب عده بسیاری به کتاب و کتابخوانی می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه در کشور بسیار کم می باشد و کتابخانه ها نیز منزوی شده و باید حرکتی جهت احیاء آن انجام شود، عنوان کرد: بینش سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و.. صرفا با انجام مطالعه انجام می شود و ما معتقدیم کتابخانه ها باید در روستاهای شهرستان بوشهر گسترش یابد تا موجبات ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و جامعه فراهم شود .

کیارش ایراندوست نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب خوانی ابراز داشت: یکی از اولویت های فرهنگی کشور ترویج کتاب و کتاب خوانی در جامعه است و با ایجاد بستر لازم برای این حرکت مهم فرهنگی ، موجبات ارتقاء سطح آگاهی مردم  در جامعه فراهم می شود.

دبیر انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر با بیان اینکه  چندین پروژه عمرانی در سطح شهرستان بوشهردر دستور کار این انجمن است، عنوان کرد: امیدواریم با ایجاد انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان بوشهر شاهد  پرورش استعدادهای علمی،  فرهنگی،  هنری و ادبی کودکان، نوجوانان و جوانان و توسعه فرهنگ مطالعه در سطح منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از نبود مطالعه می باشد، عنوان کرد: یکی از مهمترین اثرات کتابخوانی در جامعه محفوظ ماندن ازآسیب های اجتماعی است که قطعا موجبات رشد و شکوفایی جامعه را در پی خواهد داشت.

در ادامه این نشست نیز سایر خیرین به دغدغه های خود در امر کتاب و کتابخوانی پرداخت و در پایان نیز خیرین روزه دار، روزه خود را در یک جمع صمیمی در خانه معلم شهر بوشهر باز کردند./انتهای پیام

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false