×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری نشستهای مردمی در استان بوشهر/ هم‌اندیشیها تداوم یابد

نشست‌های هم‌اندیشی راهکاری است که از چندی پیش مسئولان استان بوشهر برای اطلاع از مشکلات و نیازهای مردم در بخش‌های مختلف استان برگزار می‌کنند که نیاز است این نشست‌ها تداوم یابد.

به گزارش "چغادک نیوز"، استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های بالایی که در بخشهای مختلف به ویژه صنعت، انرژی، کشاورزی، تجارت و گردشگری دارد، با محرومیت‌های زیادی روبرو است.

مردم این استان از گذشته دور با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند و محرومیت‌های زیادی را در نقاط مختلف این استان شاهد هستیم که شاید عامل برخی از این محرومیت‌ها عدم اطلاع مسئولان از این مشکلات است.

از حدود یک سال پیش، با ابتکار استاندار بوشهر، نشست‌های هم‌اندیشی توسعه بخش‌ها در استان بوشهر آغاز شده است و استاندار و معاونین و همه مدیران کل و مدیران آن شهرستان و بخش نشستی مسترک را در هر بخش برگزار می‌کنند.

در نشست‌های هم‌اندیشی توسعه بخش‌ها، افرادی به نمایندگی هر یک اقشار از جمله ورزشکاران، جوانان، فرهنگیان، نخبگان، هنرمندان، بانوان، کشاورزان، اصناف و . . . از بین مردم آن منطقه انتخاب شده و مشکلات خود را در جمع مسئولان مطرح می‌کنند.

نکته جالب برگزاری این نشست‌ها، تصمیم‌گیری در مورد خواسته‌ها و نظارت مطرح شده توسط مردم است که بلافاصله توسط مسئول مربوطه پاسخ گفته می‌شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/11/4/1616757.jpg

می‌خواهیم حرف مردم را مستقیم بشنویم

استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نشست‌های هم‌اندیشی توسعه بخش‌ها را با این هدف که حرف‌های مردم را به صورت مستقیم بشنویم برگزار می‌کنیم.

مصطفی سالاری در ادامه خاطرنشان ساخت: پیش از برگزاری این نشست‌ها، خواسته‌ها مردم جمع‌بندی می شود تا تصمیم‌گیری بهتری برای مسائل مطرح شده داشته باشیم.

وی افزود: صحبت‌های مطرح شده در این نشست‌ها مستندسازی می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌های آینده از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه وعده بیهوده و غیرعملی به مردم نمی‌دهیم، اذعان داشت: هر موضوعی را که در نشست‌های هم‌اندیشی به مردم وعده می‌دهیم، در آینده عملی و اجرایی می‌کنیم.

در نشست‌های هم‌اندیشی بیشتر شنونده هستیم

استاندار بوشهر اضافه کرد: در بخش‌های مختلف استان بوشهر نشست‌های هم‌اندیشی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات و نیازها را شناسایی کنیم و تصمیمات خوبی برای توسعه  استان در نقاط مختلف بگیریم.

وی تصریح کرد: مشکلات مردم باید اولویت‌بندی شود و در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا با توجه به اولویت‌ها و همچنین میزان اعتبارات و امکان‌سنجی، طرح‌های مختلف تصویب و اجرایی شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/11/4/1616762.jpg

سالاری اذعان داشت: در این نشست‌ها هر طرحی که نتوانیم اجرا کنیم و یا اینکه منع قانونی داشته باشد و هر مشکلی در اجرای آن وجود داشته باشد را به مردم وعده نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما این است که بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم، تصریح کرد: در نشست‌های هم‌اندیشی توسعه بخش‌ها ما بیشتر شنونده هستیم و حرف‌های مردم را می‌شنویم.

رضایت مردم از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی

فرماندار دشتستان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استفاده از نظرات جامعه مدنی در نشست هم اندیشی توسعه بخش های استان بوشهر نقش بسیاری در جلب رضایت مردم داشته است.

ارسلان زارع اظهار داشت: استفاده از نهادهای مدنی، جوانان و سازمان های مردم نهاد در نشست های هم اندیشی توسعه بخش ها که در مراکز شهرها، شهرستان ها و بخش های استان به ابتکار استاندار بوشهر برگزار شده و نمایندگان اقشار مختلف مردم فرصت طرح موضوعات و مسائل بخش در حضور استاندار و مدیران استان را دارند، موجب رضایتمندی آنان شده است.

وی افزود: در این نشست ها برای مسائل عنوان شده، یا در همان نشست تصمیم گیری می شود و یا در صورت نیاز به تامین اعتبار و یا عدم امکان اجرا، به صورت شفاف دلایل آن به مردم گفته می شود ضمن اینکه موضوعات مطرح شده در اولویت برنامه ریزی برای اجرا در آینده قرار می گیرند.

فرماندار دشتستان ادامه داد: نتایج این نشست ها توسط فرمانداری ها و اداره کل بازرسی استان پیگیری و در اختیار بخش ها و به اطلاع مردم رسانده می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/11/4/1616759.jpg

نشست‌ها تداوم یابد/ لزوم برگزاری نشست هم‌تندیشی در محلات شهرها

این نشست‌ها که در بخش‌های مختلف استان بوشهر برگزار شده است، بازخوردهای خوبی در بین مردم داشته است و توانسته بسیاری از مشکلات مردم را به مسئولان بشناساند و بسیاری از آنها نیز رفع شده است.

می‌طلبد که این نشست‌ها تداوم داشته باشد و ارتباط بین مردم و مسئولان حفظ شده و حتی گسترش یابد و دورهای بعدی نشست‌ها نیز در بخش‌ها برگزار شود.

در شهرهای بزرگ استان نیز مشکلات متعددی وجود دارد که برخی از این مشکلات ازدید مسئولان پنهان مانده است و لازم است که این نشست‌ها در قالب نشست‌های هم‌اندیشی محله‌ای در سطح شهرها برگزار شود و مردم محلات مختلف مشکلات خود را در بین مسئولان مطرح کنند و مسئولان نیز پاسخگوی مردم باشند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false