×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۶۰۲ پروژه عمرانی در شهرهای استان بوشهر بهره‌برداری شد

به گزارش چغادک نیوز، روابط عمومی استانداری بوشهر روز جمعه به نقل از حمید بردستانی اعلام کرد:  در دهه فجر امسال نیز ۲۴۵پروژه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان درسطح شهرهای استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: بودجه کل شهرداری های استان درسال جاری یکهزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

بردستانی ادامه داد: تا پایان دیماه حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری‌ها تحقق پیدا کرده و تحقق این مهم نشان می‌دهد بودجه واقعی و براساس برنامه بسته شده که انتظار می‌رود این روند برای سال‌های آینده نیز محقق شود.

وی گفت: طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده  به تناسب جمعیت اعتبارات ارزش افزوده درسطح شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

بردستانی ادامه داد: در این شاخص رقمی که ازسال ۹۳ تا پایان دیماه ۹۹ به شهرداری‌های استان واریز شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: دردوره پنجم شوراها سه شهرداری چاه مبارک، بیدخون و بهارستان به شهرداری‌های استان افزوده شد و درحال حاضر نیز یکی دو نقطه شرایط شهر شدن دارند که فرآیند آن در دفترسیاسی و تقسیمات کشوری درحال طی شدن است ولی تحقق آن زمان مشخصی ندارد.

بردستانی در ارتباط با راه‌های درآمدزا کردن شهرداری‌های استان بوشهر نیز اظهار داشت: ۴۱ فرصت سرمایه‌گذاری درسطح شهرها احصا شده و همچنین ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی توسط شهرداری‌ها با اعتباری بیش از۲۰۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۹۷ میلیارد تومان وام تصویب شده که ۵۲ میلیارد آن تاکنون به شهرداری‌ها پرداخت شده و مابقی هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها  پرداخت می‌شود.

بردستانی در ارتباط با توزیع ماشین آلات بین شهرداری‌ها نیز اطهار کرد: توزیع دستگاه‌های مورد نیاز شهرداری براساس نیازسنجی و پایش سطح‌ شهرها انجام می‌گیرد.

وی یادآورشد: از سال ۹۳ تاکنون نیز  ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات خدماتی و عمرانی به شهرداری‌های استان واگذار شده است.

بردستانی در ارتباط با برنامه‌های آموزشی نیز گفت: در چند سال اخیر ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز ۱۳ دوره آموزشی به میزان هفت‌هزار و ۲۸۰ نفر ساعت برای کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر برگزار شده است.

استان بوشهر ۴۰ شهر دارد و ۷۱ درصد جمعیت استان به تعداد ۸۰۰ هزار نفر در این شهرها سکونت دارند./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false