اتحادیه اروپا: اسرائیل به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اتحادیه اروپا: اسرائیل به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد

به گزارش چغادک نیوز، سخنگوی کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی خواست به شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین خاتمه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه اروپا به اقدام تازه رژیم صهیونیستی در صدور مجوز برای شهرک‌سازی‌های تازه در اراضی فلسطین و ساخت ۸۰۰ واحد جدید واکنش نشان داد.

سخنگوی امور خارجی کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از این رژیم خواست که «به همه فعالیت‌های شهرک سازی پایان دهد».

در این بیانیه آمده است: «تازه‌ترین اقدام اسرائیل برای پیش بردن و صدور مجوز طرح ساخت تقریبا ۸۰۰ واحد جدید در کرانه باختری، مغایر با حقوق بین‌الملل است و چشم اندازها برای حصول به راهکار دو دولتی را بیش از قبل تضعیف می‌کند».

این مقام اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد، انجام چنین اقداماتی باعث تضعیف «تحولات مثبت در خصوص توافقات عادی‌سازی بین اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی» خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او دستور ساخت ۸۰۰ واحد جدید در شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری را صادر کرد.

در خبرها آمده بود که کابینه نتانیاهو در تلاش است تا قبل از پایان عمر دولت دونالد ترامپ در آمریکا، شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین اشغالی را تشدید کند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false