۱۰۵هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر ترخیص شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰۵هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر ترخیص شد

به گزارش چغادک نیوز؛ بهروز قره‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر ارائه خدمات به بازرگانان در عرصه صادرات و واردات اظهار داشت: با افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر و حوضچه اسکله این بندر زمینه افزایش تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی فراهم شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به تخلیه کالاهای اساسی در گمرک بوشهر بیان کرد: در نیمه نخست امسال افزون ۱۰۵ هزار و ۸۴۰ تن کالای اساسی وارد گمرک بوشهر و ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، بیشترین حجم کالاهای اساسی وارد شده از طریق گمرک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این کالاها شامل برنج، ذرت خوراکی، عدس، چای، تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع لاستیک خودرو، اجزای و قطعات دستگاه‌های خط تولید است.

قره‌بیگی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۶۶ هزار و ۴۷۰ تن برنج وارد گمرک بوشهر و ترخیص شده است افزود: در این مدت  حدود ۹ هزار تن تخمه آفتابگردان، بیش از ۳ هزار تن ذرت خوراکی، ۹ هزار تن انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین،  ۸ هزار تن عدس و ۳ هزار تن چای از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر به واردات دیگر کالاها اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر   ۲۴۷ هزار و ۳۲۵ تن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

قره‌بیگی، عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر را شامل موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو، شیرآلات صنعتی، پارچه ، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باطری دانست و بیان کرد:این کالاها عمدتا از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه و آلمان وارد کشور شده است.

وی از صادرات ۱۱ میلیون و ۶۳۲ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد این کالاها به ارزش حدود ۲٫۴ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 مدیرکل گمرک بوشهر افزود: صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان طی مدت یاد شده حدود ۱۱٫۶ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۲٫۴ میلیارد دلار بوده است.

قره‌بیگی، عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را شامل محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی و محصولات معدنی دانست و افزود: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل ، هند، عراق، افغانستان و کویت صادر شده است.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false